دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: باید تحریم کالاهای فرانسوی و هر کشوری دیگر که به رسول خدا اهانت کند مورد تأکید باشد و با این اقدام تودهنی محکم به آن‌ها زده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 31 October 2020

به گزارش تابناک قم، نشریه فرانسوی شارلی‌ ابدو در یک گستاخی جدید کاریکاتورهای جنجالی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) را بازنشر کرد و جریان صهیونیستی و آمریکایی سلطه و استکبار با تقسیم‌بندی صورت گرفته کاری کردند که امانوئل مکرون از اقدام نشریه موهن فرانسوی حمایت کرده و موجب خشم ملت‌های مسلمان جهان شده و برخی کشورهای حتی اجناس فرانسوی را تحریم کردند.

دنیای غرب و کشورهای اروپایی که استقبال مردم جهان مخصوصاً ملت‌های اروپا را به اسلام مشاهده کرده و خود را از مبارزه منطقی با این دین متین و الهی عاجز می‌دانند، متمسک به هر وسیله‌ای شده تا چهره این دین را در نزد عموم مردم مخدوش کنند.

با اقدامات زشت و سخنان گستاخانه رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از انتشار تصاویر موهن از حضرت محمد(ص) موجی از نفرت و انزجار علیه امانوئل مکرون و کشور فرانسه در جهان اسلام ایجادشده است به‌طوری‌که برخی از کشورها خواستار تحریم این کشور شده‌اند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) اظهار داشت: این موضوع برای نخستین بار و شاید آخرین بار نیست که توسط دولت فرانسه و برخی از کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه برخی از کشورهای اروپایی بسیار نگران آینده‌شان هستند، افزود: یکی از  کشیش‌های فرانسوی به مردم فرانسه هشدار داد که نام اکثر فرزندانی که متولد می‌شوند محمد است و اگر کمی دیر بجنبید و نقشه‌ای نداشته باشید چشم‌باز کرده و اینجا به جامعه اسلامی تبدیل می شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: تحریک کشیش فرانسوی عاملی برای حرکت نادرست کاریکاتوریست فرانسوی بود و سپس رئیس‌جمهور فرانسه تحت عنوان  دفاع از آزادی موضوع هتک به نبی گرامی اسلام را مورد تائید قرارداد.

دولت‌مردان فرانسه از آینده کشورشان بسیار نگران هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: واقعیت مطلب این است که دولت‌مردان فرانسه از آینده کشورشان بسیار نگران هستند چون سرعت گسترش دین اسلام در کشورهای غربی و اروپا و آمریکایی سبب شده احساس کنند با این‌گونه برخوردها از پیشرفت اسلام و گسترش مسلمانان در کشورهای غربی جلوگیری کرده ولی در حقیقت اشتباهی را مرتکب شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه رئیس‌جمهور فرانسه با حمایت از این اقدام خشم جهان اسلام را علیه خود برانگیخت، تصریح کرد: در کشورهای مختلف راهپیمایی‌های عظیم برگزار شد و نمونه آن در یمن بود که علی‌رغم مشکلاتی که دارند اجتماع بسیار باشکوهی برگزار کردند که نشان‌گر عشق و ارادت آن‌ها به نبی اسلام و پایبندی به اعتقادات است.

برخی از کشورهای عربی به مزدوران دولت های غربی تبدیل‌شده‌اند

امام‌جمعه قم ادامه داد: برخی از کشورهای اسلامی و عربی تبدیل به مزدوران کشورهای غربی شده‌اند و بدون اجازه آن‌ها حتی آب نمی‌خورند و خود را وابسته کرده و پول و امکانات منطقه علناً در جیب ترامپ و امثال آن است و به خود حق می‌دهند در مسائل داخلی لبنان و کشورهای دیگر دخالت کنند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: اگر کشورهای اسلامی و سران آن‌ها و ملت‌های اسلامی متحد باشند و برای یک‌بار تحریم نفتی کشورهای اروپایی انجام شود شاهد این موضوعات نخواهیم بود ولی متأسفانه هر بار موضوع تحریم نفتی مطرح می‌شود به‌جای اینکه شاهد پاسخ مثبت از سوی کشورهای عربی و اسلامی باشیم ولی ارتباطات خود را با کشورهای غربی صمیمانه‌تر می‌کنند.

وی افزود: پس از تعبیرات نابخردانه رئیس‌جمهور فرانسه به رسول خدا یکی از مقامات سعودی با سفیر فرانسه صحبت کرد که قطعاً این صحبت در راستای این‌که توضیحی بخواهد نیست بلکه خودشیرینی کرده و بگوید از ناحیه ما نگران نباشید.

ملت‌های اسلامی تحریم کالاهای فرانسوی را مورد تأکید قرار دهند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: باید تحریم کالاهای فرانسوی و هر کشوری دیگر که به رسول خدا اهانت کند مورد تأکید باشد، اگر این اتحاد در کشورهای اسلامی ایجاد شود و مسلمانان رسماً کالاهای آن‌ها را تحریم کنند چون پای منافع اقتصادی‌شان به میان آمده عقب‌نشینی می‌کنند و تودهنی محکم به آن‌ها زده می‌شود ولی مشروط به اینکه بر روی این تصمیم ایستادگی کرده و این اقدام را ادامه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید طومارهای مفصلی از جهان اسلام به‌سوی رئیس‌جمهور فرانسه و دست‌اندرکاران این اهانت برود، عنوان کرد: اگر کالاهای فرانسوی تحریم شود چون در کشورهای اسلامی پرمشتری است از موضع نادرست خود عقب‌نشینی کرده و عذرخواهی می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بر اساس شناخت و تجربه گذشته که متأسفانه همکاری و انسجام لازم میان سران و ملت‌های کشورهای اسلامی وجود ندارد دولت فرانسه جسورتر شده و به نقش تخریبی ادامه می‌دهد، تنها راه‌کار در شرایط موجود اتحاد جهان اسلام، ملت‌های اسلامی و علمای اسلام در تحریم کالاهای فرانسوی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار