شهردار قم با بیان این که مهم ترین مشکل مترو قم تأمین واگن های آن است گفت: اگر این مشکل حل شود فاز نخست مترو را تا پایان سه ماهه نخست سال 1400 افتتاح می کنیم.
کد خبر: ۹۱۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 31 October 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به برخی محدودیت های ایجاد شده در روند پروژه قطار شهری قم بیان کرد: بر اساس نظر شورای عالی فنی، روند فیزیکی و تجهیزاتی فاز نخست این طرح یعنی زیرساخت ها و اجزای عُمرانی به طول 5.2 کیلومتر، تا پایان سال جاری آماده می شود و افتتاح نهایی منوط به تأمین واگن ها خواهد بود.

وی با بیان این که مهم ترین مشکل فعلی این پروژه تأمین واگن های آن است افزود: کار در بخش های دیگر به خوبی پیش می رود و البته درباره بحث تأمین واگن هم در حال مذاکره با برخی شرکت ها و نامه نگاری با وزارت کشور برای حل این مُعضل هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

شهردار قم ادامه داد: مترو قم مشکل مالی ندارد و پیش بینی های لازم برای تحقق 40 درصد بودجه پیمانکار از مسیر غیرنقدی تملّکات و 60 درصد هم به شیوه نقدی اتخاذ شده و همچنان که اشاره شد مهم ترین مشکل فعلی ما بحث تأمین واگن برای راه اندازی نهایی فاز نخست قطار شهری قم است.

پارکینگ شهید کاظمی (ره) و ایجاد برخی امیدواری ها

پرسش دیگر خبرنگار فارس از شهردار قم درباره پروژه متوقف مانده  پارکینگ شهید کاظمی (ره)، حد فاصل خیابان شهداء (صفائیه) و بلوار شهید محمد منتظری (ره) بود که سقائیان نژاد درباره آن گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در این پروژه، پرونده پارکینگ شهید کاظمی (ره) فعلا در اختیار هیئت تسویه است و این هیئت باید تکلیف ما را درباره این موضوع روشن کند.

وی اضافه کرد: البته اخیرا فعالیت هایی از طرف بانک شهر برای ورود برخی دیگر از بانک ها به این پروژه و جایگزینی آنان به جای سرمایه گذار اولیه طرح انجام شده که خود این اقدام ها سبب ایجاد امیدواری هایی برای تکمیل این طرح است.

شهردار قم تصریح کرد: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، می توانیم با محوریت شهرداری و بانک شهر، پروژه پارکینگ شهید کاظمی (ره) را نیز تعیین تکلیف کنیم تا این پروژه به روند عادی خود بازگردد و شاهد افتتاح آن باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار