مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از پخش برنامه «رسول صادق» از این رسانه به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 31 October 2020

به گزارش تابناک قم، سیداحمد محمودی با اشاره به ویژه برنامه رادیو معارف به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: برنامه رسول صادق به این مناسبت تولید شده که روز 13 آبان ماه مصادف با روز مبارزه با استکبار جهانی از ساعت 9 تا 11 به مدت 120 دقیقه از این رسانه پخش می‌شود.

وی با اشاره به حدیث انما بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق گفت: رسول گرامی اسلام(ص) و اهل بیت مطهرشان اسوه مهربانی، عطوفت و اخلاق حسنه برای جهانیان هستند.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف خاطرنشان کرد: با وجود این قلب مهربان و رئوف، برای اقامه حق و از باب رحمت للعالمین بودن با دشمنان و مستکبران بسیار سختگیرانه و در برخی اوقات در حال ستیز و جنگ بودند.

وی با اشاره به بیان جلوه‌های عطوفت، مهربانی و استکبار ستیزی پیامبر گرامی(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: این مبحث با محوریت آیه مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ... در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمودی با بیان اینکه نحوه ارتباط و رابطه در این آیه مطرح شده است، گفت: بر اساس آیه مذکور رابطه با بیگانگان با شدت و سختى، خودی‌ها با محبت و مهربانی، خداوند با عبودیت و بندگى و خود با تلاش و کوشش و امید به فضل خدا صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: معرفی الگوها یکى از ابزارها و شیوه‌هاى تربیت است و ایمان و همراهى با رسول به عنوان مهمترین گام مطرح می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف یادآور شد: مسلمانان باید در برابر دشمن، خشونت، قاطعیّت، صلابت و شدّت داشته و در برابر دیگر مؤمنان، رأفت، مودّت، رحمت و عطوفت، مهر و احساسات داشته باشند.

وی با بیان اینکه بى‌تفاوتى برای مسلمان ممنوع است، گفت: مسلمان باید مظهر حبّ و بغض باشد و عبادت، براى یاران پیامبر(ص) یک سیره دائمى است و یک عمل موسمى محسوب نمی‌شود.

محمودی سیره حضرت امام صادق(ع) در برخورد با مستکبران و شیوه‌های استکبار ستیزی در عصر حاضر را از دیگر محورهای موضوعی این برنامه ذکر کرد.

وی یادآور شد: این برنامه از بخش‌های گفتاری، کارشناسی، روایت ولادت، نمایش و شعرخوانی در مدح حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) تشکیل شده است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف عنوان کرد: ابوالفضل سلیمانی به عنوان تهیه‌کننده و نویسنده و سوری و بختیاری گویندگان این برنامه هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار