کارشناس مسوول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت قم گفت: ماسک های بدون لایه محافظتی از جمله ماسک های پارچه ای که فاقد لایه ملت بلون است، نمی تواند در جلوگیری از ابتلا به کرونا بازدارنده باشد.
کد خبر: ۹۱۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 29 October 2020

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا علوی نیا ‌افزود: اگر استانداردهای لازم در تولید ماسک پارچه ای رعایت نشود،‌ این ماسک ها قابلیت محافظت فرد در مقابل ویروس کرونا ندارد.

وی اضافه کرد: ماسک های پارچه ای بدون لایه ملت بلون صرفا در زمانی که دسترسی به ماسک سه لایه نداریم،‌ فاصله ایمن رعایت شده و در مکان‌هایی که آلودگی و ازدحام جمعیت وجود ندارد، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به این که ماسک های پارچه ای از نظر فنی مورد تایید نیست،‌ تاکید کرد: ماسک های بدون لایه محافظ به هیچ وجه نمی تواند در فضاهای آلوده از جمله بیمارستان و هنگام مراقبت از بیمار، فرد را برابر ویروس مصون نگه دارد.

علوی نیا ادامه داد: ماسک هایی استاندارد لازم را دارد که دارای لایه ملت بلون که لایه محافظتی در برابر ویروس است، باشد.

وی با بیان این که ماسک ان ۹۵ و جراحی استاندارد لازم را دارد، بیان کرد: در صورتی که هنگام استفاده از ماسک های سه لایه شرایط بهداشتی را رعایت کنیم، این ماسک ها به مدت هشت ساعت قابل استفاده است.

وی افزود: هنگام استفاده نباید ماسک را لمس کنیم و در صورتی که ماسک مرطوب شد، باید فورا آن را تعویض کنیم.

 کارشناس مسوول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت قم خاطرنشان کرد: ماسک های سوپاپ دار به دلیل عدم فیلتر کردن هوای بازدمی به هیچ عنوان نباید توسط بیماران استفاده شوند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل ‌توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار