عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: با توجه به بعد بین‌المللی معضل کرونا، حل این مساله درکشور، نیازمند تصمیمات قاطع حاکمیتی از سوی مسئولان و نخبگان است.
کد خبر: ۹۱۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 29 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شهامت دهسرخی ‌با بیان این‌که کرونا جنبه انسانی و ملی دارد، افزود: این مساله بعد زمینی و معنوی دارد که در بعد زمینی باید وظایف مشترک بین همه انسان‌ها انجام شود و همکاری برای رفع این بلا صورت گیرد.

وی با بیان این‌که بعد معنوی این مساله نیز توجه به قدرت لایزال الهی است، اضافه کرد: البته نسبت به بعد معنوی کمتر توجه شده‌است، در حالی‌که اگر مردم متوجه اهمیت این بعد شوند،‌ نسبت به رعایت مسائل بهداشتی همکاری بیشتری خواهند داشت؛ رسانه‌ها باید توجه بیشتری نسبت به این بعد داشته باشند.

وی با بیان این‌که رعایت مسائل بهداشتی باید به‌عنوان وظیفه ملی و شرعی ترویج شود، گفت: اگر افراد رعایت شرایط بهداشتی را به‌عنوان شیوه‌ای برای سلامت جسم و انجام تکلیف الهی در نظر بگیرند،‌ از این مشکل به زودی نجات پیدا خواهیم کرد.

شهامت دهسرخی با بیان این‌که کارهای بزرگ، تصمیمات بزرگ می‌طلبد، تصریح کرد: تصمیمات بخشی پاسخگوی حل بحران کرونا نیست و این‌که رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد ملی کرونا حضور پیدا می‌کنند، نشانه این است که این مساله احتیاج به مدیریت جامع دارد.

وی با تاکید بر مدیریت صحیح و فراسازمانی، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در جنگ تحمیلی با مدیریت جامع و حداقل امکانات بر قدرت‌ها غلبه کردیم، به‌طور حتم امروز نیز خواهیم توانست با تجمیع همه امکانات مردمی و سازمانی و مدیریت درست، معضل کرونا را حل نماییم.

وی گفت: زمانی که جمعی دلسوز، خبره و متخصص از مسئولان منتخب تصمیمی برای سلامت مردم اتخاذ کرده‌اند، معنا ندارد ۲۰ درصد رعایت کنند و ۸۰ درصد رعایت نکنند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: طبیعتا در مقابل هر تصمیمی، ممکن است عده‌ای زیر بار دستورات قانونی نروند که این مساله احتیاج به تصمیمات حاکمیتی دارد و از سوی دیگر تمام توانمندی کشور از جمله نیروهای انتظامی و اطلاعاتی باید برای تحقق مصوبه ستاد ملی کرونا بسیج شوند.

وی افزود: اعمال تصمیمات قاطع حاکمیتی در موضوع کرونا، کشور را زودتر به اهداف خواهد رساند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید.

وی با تاکید بر اقناع افکار عمومی، گفت: اقناع مردم امری ضروری است، زیرا اگر این مساله اتفاق نیفتد نتیجه‌ای برعکس حاصل خواهد شد.

شهامت دهسرخی تاکید کرد: در رسیدگی و درمان بیماران کرونایی فقط بخش درمان به‌تنهایی نباید پای کار باشد تا از خستگی به ستوه آید، بلکه انتظار می‌رود سایر نیروها نیز در کنار کادر درمان نقش‌آفرین باشند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار