مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، استفاده از زیورآلات به دلیل احتمال تجمع ویروس در منافذ آن ها، خطرآفرین است.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 28 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمدتقی سلطانی افزود: حلقه، انگشتر و ساعت مچی دارای سطوحی هستند که ویروس به مدت طولانیتری روی آنها باقی میماند و ضدعفونی کردن همه منافذ این زیورآلات ممکن نیست.

وی به کارمندان نیز توصیه کرد: در محل کار از زیورآلات به هیچ‌عنوان استفاده نکنند تا از خطر انتقال ویروس توسط این وسایل شخصی به منزل مصون بمانند.

وی بیان کرد: افراد باید سعی کنند گوشی همراه خود را در بیرون از منزل تا حد امکان از جیب خارج نکنند و در غیراینصورت با استفاده از مواد ضدعفونی، سطح آن را ضدعفونی کنند.

سلطانی تاکید کرد: به هیچ‌عنوان الکل را به صورت مستقیم روی گوشی همراه اسپری نکنند و توسط دستمال کاغذی آغشته به الکل تمام سطوح گوشی همراه را ضدعفونی کنند.

وی گفت: سایر وسایل شخصی از جمله عینک، کیف و دسته کلید نیز در خارج از منزل صرفا هنگام نیاز استفاده شود و حدالمقدور از لمس این وسایل با دستهای شسته نشده خودداری شود.

وی تصریح کرد: این نکات ریز ولی بسیار مهم باید رعایت شود تا با وسایلی که از خانه خارج می‌شویم، هنگام بازگشت، ویروس را به داخل خانه نیاوریم.

مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم بیان کرد: در اماکن عمومی علاوه بر استفاده از ماسک باید فاصله ایمن که یک و نیم تا ۲ متر می‌باشد، باید رعایت شود تا از خطر انتقال ویروس در امان باشیم؛ در صورت امکان استفاده از دستکش در اماکن عمومی و تجمعات مورد تاکید است.

وی با تاکید بر عدم لمس چشم، بینی و دهان در بیرون از منزل، اضافه کرد: شست و شوی مرتب و مکرر دستها حتما باید انجام شود، اگر دسترسی به آب و صابون وجود ندارد، باید با محلول الکل و مواد ضدعفونی کننده با پایه الکل دست ها مرتب ضدعفونی شود.

وی افزود: هنگام ورود به منزل، باید لباس‌هایی را که در بیرون از منزل پوشیده شده در مکانی جدا از سایر لباس‌ها قرار دهیم و تمام وسایل شخصی را با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی کنیم.

سلطانی ادامه داد: در محل کار، ضدعفونی ابزار کار مثل کامپیوتر قبل و بعد از کار الزامی است و کیف دستی را نیز نباید روی زمین قرار دهیم.

وی گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، باید از حضور در هرگونه تجمع ها به هر اسم و مناسبتی حداالامکان خوداری شود، زیرا حضور در تجمع ها مساوی با انتقال یروس به افراد است.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل ‌توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار