رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: پرداختن به موضوع تکمیل زنجیره تولید تخم‌مرغ در قم که یکی از قطب‌های تولید این محصول در سطح کشور است اهمیت اقتصادی زیادی دارد و به همین منظور واحد فرآوری تخم‌مرغ در استان دایر می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 28 October 2020

به گزارش تابناک قم، عباس پورمیدانی بیان کرد: این طرح باهدف گسترش سطح تولید، اشتغال و ارزش‌افزوده اقتصادی در بخش کشاورزی قم اجرا می‌شود و درآمدزایی خوبی برای استان به دنبال دارد.

وی با اشاره به این‌که ایجاد واحد فرآوری تخم‌مرغ از جمله طرح‌های جهش تولید استان در بخش کشاورزی است، افزود: استان قم از نظر طرح‌های جهش تولید در کشور پیشگام است و در همین راستا طرح‌های مورد نظر بخش کشاورزی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح یکهزار میلیارد ریال است که با تخصیص سرمایه موردنیاز از محل تسهیلات بانکی و سایر منابع و مشارکت فعال بخش خصوصی،‌ تا پایان سال اجرایی می‌شود.

پورمیدانی گفت: تکمیل زنجیره تولید تخم‌مرغ در قم موجب تقویت توان استان در تامین نیاز بازارهای داخلی و بین‌المللی به این محصول می‌شود و بستر گسترش فعالیت مرغداری‌های استان را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: تامین غذای سالم ازجمله راهبردهای مهم سازمان جهاد کشاورزی قم در سال جهش تولید است که در همین راستا تکمیل زنجیره تولید محصولات مختلف و حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش با جدیت دنبال می‌شود.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار