عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه گفت: سه گناه بشر سبب نزول برخی بلاها می شود که آن سه گناه، کمک نکردن به مظلومان، ترک همیاری با محرومان و همچنین ضایع کردن امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۱۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 28 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی خود در مسجد مقدس جمکران قم با بیان این که مهدویت یک اندیشه امیدآفرین است اظهار کرد: همه بدانند پایان دنیا با حکومتی خواهد بود که هم حکومتی جهانی و بین المللی است و هم این که یک امام معصوم (ع) در رأس آن خواهد بود.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) افزود: حضرت در این روایت بیان می فرمایند مردمی که در زمان غیبت بقیت الله الاعظم (عج) زندگی می کنند اگر دو ویژگی داشته باشند از همه مردمان زمان های دیگر بالاتر و برتر خواهند بود که آن دو ویژگی، یکی قبول داشتن امامت حضرت حجت (عج) و دیگری صبر و انتظار برای ظهور آن حضرت است.

ما منتظر ظهور هستیم

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که غیبت امام زمان (عج) برای منتظران حقیقی چیزی جُز ناظر دانستن حضرت بر زندگی و مشاهده نور وجودی ایشان نیست تصریح کرد: ما منتظر حضور امام زمان نیستیم، چراکه امام (عج) حیّ و حاضر هستند بلکه منتظر ظهور ایشان هستیم.

وی اضافه کرد: درست است که امام زمان (عج) از نظرها غایب است، اما حضرت کاملا از احوال شیعه مطلع هستند و به شیخ مفید نوشتند که ما همواره از احوالات شما آگاهیم و هیچ یک از امور شما بر ما پوشیده و مخفی نیست.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: پس یکی از نکات مهم در برپایی حکومت امام مهدی (عج) برپایی حکومت جهانی دینی است که این حکومت تاکنون در هیچ دورانی برپا نشده است.

دعای ما برای امام زمان (عج) و دعای حضرت برای ما

وی دلیل غیبت امام عصر (عج) را برخی حکمت های الهی و از جمله قدرشناس شدن مردم درباره نعمت وجودی ولیّ خدا و امام معصوم (ع) عنوان کرد و گفت: به ما توصیه شده تا برای حضرت دعا کنیم که البته برخی شبهه وارد می کنند که دعای ما به عنوان انسان های گنهکار چه سودی برای آن حضرت دارد، در حالی که بر اساس روایات، دعا برای آن حضرت می تواند سه فایده داشته باشد که یکی زنده نگهداشتن یاد امام زمان (عج) و دیگری محفوظ ماندن این دعا و حتی اثر کردن آن است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه اضافه کرد: البته فایده سوم دعا برای آن حضرت نیز این است که وقتی ما برای ایشان دعا می کنیم، ایشان هم برای ما دعا می کنند.

وی به توجه، عنایت و البته دعای همه معصومین (ع) برای امام زمان (عج) اشاره و بیان کرد: ائمه معصومین (ع) در این روایات از اشتیاق خود برای بودن در نزد آن حضرت و درک دوران ایشان سخن گفته اند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به برخی نگرانی‌ های ائمه معصومین (ع) از آسیب هایی که به برخی در دوران غیبت می رسد اظهار کرد: یکی از این نگرانی‌ ها درباره دینداری مردم است و از این رو معصومین (ع) بر انتظار و صبر مردم در دوران غیبت تأکید می فرمایند.

کرونا از پا در می آید

استاد حوزه علمیه قم سپس درباره معضلات امروز بیماری کرونا گفت: باید تلاش کنیم تا با امیدواری نسبت به آینده و همچنین رعایت اصول بهداشتی، به کنترل و دفع این بیماری کمک کنیم.

وی افزود: به هر حال چنین بیماری ها و ابتلائاتی در جوامع بشری و در طول تاریخ وجود داشته و حتی بیماری هایی مثل طاعون در زمان بروز خود، بیش از این هم از بشر کُشته گرفته است.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: کرونا می تواند یک امتحان الهی، یک بیماری به سبب گناهان بشر و یا برای بالا بردن درجه مؤمنین و مؤمنات باشد، اما هرچه هست وظیفه ما در شرایط فعلی، صبر و تحمل و رسیدگی به یکدیگر است.

وی اضافه کرد: به هر حال متن برخی روایات به این نکته اشاره می فرماید که سه گناه بشر سبب نزول برخی بلاها می شود که آن سه گناه، کمک نکردن به مظلومان، ترک همیاری با محرومان و همچنین  ضایع کردن امر به معروف و نهی از منکر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار