مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت:در راستای اجرای فرمان های رهبر معظم انقلاب طرح آمران سلامت با استقرار ۵۰ پایگاه در استان قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 27 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا بهرامی اظهار داشت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری کرونا و خدمات موثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیت ها و همچنین دعوت از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مومن و صالح برای ورود دوباره به این عرصه و لزوم تلاش مضاعف و به کارگیری ابتکارهای جدید برای مواجهه با ویروس کرونا اجرا می شود.

 وی افزود: توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌پذیر جامعه در مواجهه با ویروس کرونا نیز از جمله اهداف این طرح است که در جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور با مشارکت اعضای جمعیت هلال احمر قم صورت می گیرد.

بهرامی تصریح کرد: این طرح در ۵۰ پایگاه ثابت و سیار در مکان های پر تردد از قبیل حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و فروشگاه های بزرگ استان با هدف راهنمایی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه و تاکید به حفظ فاصله اجتماعی، امر به رعایت نکته های بهداشتی با حفظ احترام به شان و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه که از مهم‌ترین وظایف آمران سلامت است، به اجرا در می آید.

مدیرعامل هلال احمر قم ادامه داد: هلال احمر از آغاز شیوع ویروس کرونا فعالیت‌هایی همچون غربال گری در مبادی ورودی شهر و مناسبت‌های مختلف، ضدعفونی و توزیع ماسک، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با هدف کمک به نیازمندان و متاثران از کرونا و در اختیارگذاشتن امانی تجهیزات پزشکی از جمله کپسول اکسیژن، مانومتر و دستگاه اکسیژن ساز به بیماران متاثر از ویروس کرونا را انجام داده است.

 وی یادآور شد: طرح آمران سلامت از ۵ تا ۱۵ آبانماه با شعار «جامعه را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می کنیم» با مشارکت اعضای جمعیت هلال احمر قم در سراسر کشور برگزار خواهد شد .

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بانک تجهیزات پزشکی هلال احمر کمک شد

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم نیز گفت: خَیر قمی به بانک تجهیزات پزشکی امانی هلال احمر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک کرد.

 امیرحسین علیمردانی اظهار داشت: بانک تجهیزات پزشکی امانی در راستای تحقق اهداف بشردوستانه هلال احمر و به منظور رفع آلام آسیب دیدگان و کمک به امر بهبود و سلامت بیماران نیازمند با مشارکت داوطلبان و خیرین راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش بیماری‌های ریوی، دستگاه‌های تنفسی یکی از نیازهای مهم و حیاتی در درمان بیماران مبتلا به کوئید ۱۹ است.

وی اضافه کرد: برخی از بیماران مبتلا به این ویروس به دلیل درگیر شدن ریه‌هایشان نیاز به تنفس مصنوعی دارند، از این رو تامین اکسیژن مورد نیاز آنان روند درمان بیماران را تسریع می کند و بسیاری را از مرگ نجات می‌دهد.

معاون هلال احمر قم افزود: به دلیل تقاضای بالای مردم به منظور امانت گرفتن دستگاه‌های تنفسی، یک خیر قمی در همین راستا مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به منظور تجهیز این واحد به کپسول‌های اکسیژن، مانومتر و دستگاه اکسیژن‌ساز اهدا نمود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۴۹۷۸۶۴۴۰۲۰ بانک ملت با شناسه اختصاصی ۳۵۰۰۰۸۰۵۴۱۰۹ واریز نمایند و یا تجهیزات پزشکی خریداری شده یا بلااستفاده در منازل خود را به منظور شرکت در این امر خداپسندانه به واحد تجهیزات پزشکی امانی مستقر در جمعیت هلال احمر استان قم واقع در خیابان ساحلی نبش کوچه هفت تحویل دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار