استاندار قم با بیان این که همیشه حامی بخش خصوصی بوده است گفت: در عین حال بخش خصوصی هم باید اراده خود را در ساخت و بهره برداری از واحدهایی مانند واحدهای بنکداران در شهرک شهاب نشان دهد.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 27 October 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست ظهر امروز در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره این که مبنای مساحت شهرک شهاب قم، مصوّبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر همین اساس باید پیگیری های لازم را انجام دهد تا خدشه ای به آن مصوّبه وارد نشود.

وی افزود: نکته دیگر درباره ضرورت انتقال سند واحدهای این شهرک است که باید بر اساس فرصت یک ماهه داده شده، توسط اداره کل راه و شهرسازی به نتیجه برسد.

استاندار قم ادامه داد: یکی از نکات مهم درباره واحدهای بنکداران در این شهرک آن است که افرادی که زمین های خود را تحویل گرفته اند باید حداکثر تا پایان امسال و بر اساس فازبندی طرح با نظارت شرکت شهرک های صنعتی استان نسبت به اخذ پروانه بهره برداری اقدام کنند و البته شرکت هم موظف به ارائه گزارش های دوره ای به استانداری است تا کار بیش از این به تأخیر نیفتد.

سرمست اضافه کرد: بنده همیشه حامی بخش خصوصی بوده و هستم، اما بخش خصوصی هم نباید فرصت هایی مانند اعطای زمین دولتی را به منزله گرفتن امتیاز تلقی کرده و آن را مشمول مرور زمان کند.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که آن شهرک با حضور عینی واحدهای بنکداری فعال و به نقطه تمرکز این واحدها تبدیل شود.

استاندار قم با بیان اینکه باید در بخش خصوصی اراده و تمرکز بر ساخت و بهره برداری از این واحدها وجود داشته باشد گفت: به هر حال نباید این ذهنیت وجود داشته باشد که برخی بگویند فعلا زمین می گیریم تا ببینیم بعدا چه می شود و آن را مشمول گذر زمان کنند.

سرمست یادآور شد: البته برخی از واحدها به این نکته اشاره داشته اند که قطعه های در نظر گرفته شده برای آنان کوچک است، به هر حال کار را باید بر اساس فضاهای تعبیه شده و موجود آغاز کرد تا ان شاء الله در آینده هم بتوانیم برای فازهای بعدی و یا حتی جانمایی های جدید برای گسترش برخی واحدهای متقاضی اقدام کنیم.

وی بُعد دیگر این موضوع را تعیین تکلیف افرادی دانست که هنوز زمین تحویل نگرفته اند و تصریح کرد: این افراد باید حداکثر تا یک سال آینده وضعیت خود را مشخص کنند.

استاندار قم در پایان سخنان خود بر ضرورت جانمایی های مناسب برای ساخت انبارهای متناسب با ظرفیت شهر قم تأکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار