رئیس اداره امور اوقافی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: ۲۲ مورد موقوفه درمانی در قم وجود دارد که ارزش ریالی این موقوفات بالغ بر صدها میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۱۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 27 October 2020

به گزارش تابناک قم، عارف فرجامی با بیان اینکه برخی از این موقوفات، انتفاعی و مابقی به صورت استیجاری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند، افزود: ۹ مورد از این املاک در واقع موقوفه انتفاعی درمانی هستند یعنی واقفان زمین یا عرصه و عیان را با نیت راه‌اندازی درمانگاه وقف کرده‌اند.

 وی ادامه داد: از جمله موقوفات درمانی که عرصه و عیان آنها از ابتدا وقف احداث درمانگاه شده می‌توان به موقوفه توران میره ای، راغب‌زاده، طباطبایی و سهام‌الدوله اشاره کرد.

رئیس اداره امور اوقافی و ثبتی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ۱۳ مورد اراضی موقوفه با نیت‌های دیگر از جمله اقامه عزای حسینی، امور فرهنگی، کمک به نیازمندان و مواردی مانند اینها نیز به صورت استیجاری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته‌اند گفت: از عواید این موقوفات که در آنها بیمارستان و درمانگاه احداث شده، در همان نیت‌هایی استفاده می‌شود که واقفان از ابتدا مد نظر داشته‌اند.

وی ادامه داد: ارزش ریالی موقوفات انتفاعی درمانی و دیگر موقوفات اجاره‌ای که در آنها درمانگاه و بیمارستان ساخته شده بالغ بر صدها میلیارد تومان است.

اقامه عزاداری اباعبدالله(ع) بیشترین حجم موقوفات قم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار