معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طبق مصوب وزارتخانه، با توجه به گرانی داروها تجویز دارو تنها توسط بیمارستان تأمین می‌شود و بیمارستان موظف به تأمین داروی بیمار کرونایی تا زمان بهبودی است.
کد خبر: ۹۱۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 27 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمد حضوری با اشاره به ایجاد فضاهای روانی به واسطه کشف دارو یا واکسن کرونا اظهار داشت: در این ماه‌ها بارها شاهد اخباری درباره واکسن مقابله با کرونا بوده‌ایم که در این‌ب اره هنوز هیچ داروی مستندی برای کرونا نداریم و تنها راه این بوده که باید این بیماری را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا داروی اثبات شده‌ای برای درمان کرونا وجود نداشته و یا تایید نشده است، افزود: گاهی با تجویز دارویی، افراد بیمار حس خوبی پیدا می‌کنند اما این به معنای درمان نیست چرا که کرونا بیماری چند وجهی است و علاوه بر سیستم بدن، بر روح و روان نیز تأثیر می‌گذارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد ارائه خدمت به بیماران کرونایی تصریح کرد: طبق مصوب وزارتخانه با توجه به گرانی داروها، تجویز دارو تنها توسط بیمارستان تأمین می‌شود و بیمارستان موظف به تأمین داروی بیمار کرونایی تا زمان بهبودی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط بیمار خوب بوده و مراقبت در منزل امکان‌پذیر باشد، بیمار مرخص می‌شود اما بیمارستان باید داروی بیمار را به‌طور کامل تحویل دهد، در صورتی ‌که این اتفاق نیفتد از طریق بخش‌های نظارتی غذا و دارو و معاونت می‌توان پیگیری و دارو را تأمین کرد.

حضوری همچنین درباره تأمین دارو عنوان کرد: در قم 160 داروخانه فعال است که یک چهارم آن شبانه‌روزی است و وضعیت این داروخانه‌ها نیز از نظر دسترسی به دارو کنترل می‌شود و در مناطقی که دسترسی کمتری دارد اعلام ‌شده تا مرکزی برای رفاه شهروندان در تأمین دارو، ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده ایجاد شود.

وی ادامه داد: در اوایل شیوع کرونا تعدادی از داروخانه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعال شد و برخی با افزایش ساعت در خدمت مراجعه‌کنندگان بودند، سپس بر اساس ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا به زمان عادی بازگشت چرا که نسبت به فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی در قم از استان‌های دیگر وضعیت بهتری داریم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد کمبود انسولین قلمی نیز ابراز کرد: کمبود این قلم دارو کشوری است و عمدتاً وارداتی است و به دلیل تحریم با مشکلاتی مواجه هستیم، اخیراً سازمان غذا و دارو دو مجموعه را برای تولید انسولین قلمی فعال کرده است اما به نظر می‌رسد تولید آن تا پایان پاییز طول بکشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 30 داروخانه انسولین قلمی را در قم توزیع می‌کنند که متقاضیان باید به این 30 داروخانه مراجعه کنند و جهت مراجعه نیز از طریق سایت غذا و دارو اسامی این داروخانه‌ها را جویا شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار