استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه اطاعت از عبادت بالاتر است و عبادت تنهایی کافی نیست، گفت: شرط دیگر برای ارتباط معنوی با امام زمان(عج)اخلاص است یعنی این عبادت و اطاعت باید خالص و قربه الی الله باشد.
کد خبر: ۹۱۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 26 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در مراسمی که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار  شد، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر امام زمان(عج) اظهار داشت: امام زمان(عج) در مسیر طاعت و بندگی خداوند قرار دارد و کسی که بخواهد با حضرت ارتباط معنوی برقرار کند باید در مسیر بندگی و طاعت حقیقی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اطاعت از عبادت بالاتر است و عبادت تنهایی کافی نیست، افزود: شرط دیگر برای ارتباط معنوی با امام زمان(عج)اخلاص است یعنی این عبادت و اطاعت باید خالص و قربه الی الله باشد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اطاعت یعنی طوق بندگی بر گردن آویختن و در مقابل خودپرستی و هواپرستی قیام کردن، شیطان 6 هزار سال عبادت خداوند را کرد اما اطاعت نداشت چون زمانی که موردسنجش الهی قرار گرفت در امتحان اطاعت مردود شد.

فرحزاد بابیان اینکه حضرت مهدی(عج) در جامعه حضور دارند ولی ظاهر نیستند و تنها خواص می‌توانند حضرت را ملاقات و مشاهده کنند، عنوان کرد: بنا بر اسرار و حکمت الهی امام زمان(عج) در غیبت به سر می‌برند و تا زمان معینی که خداوند اذن ظهور دهند از دیدگان عموم مردم غائب هستند، عموم مردم از دسترسی و مشاهده‌ای که منجر به شناخت حضرت شود محروم هستند.

وی تصریح کرد: برای پیوند ارتباط قلبی با امام زمان(عج) در کلام نورانی امام حسن عسکری (ع) بیان‌شده و کسی که بخواهد به این دریای بیکران متصل شود باید این دو شرط را انجام دهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) در مسیر طاعت و بندگی خداوند قرار دارد و کسی که بخواهد با حضرت ارتباط معنوی برقرار کند باید در مسیر بندگی و طاعت حقیقی قرار گیرد و اطاعت از عبادت بالاتر است و عبادت تنهایی کافی نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار