رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: با تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان،‌ ۱۰ هزار و ۳۱۸ فرصت شغلی جدید در این بخش به وجود می‌آید.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 26 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد:‌ هم اکنون ۳۷۹ طرح صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در قم وجود دارد.

وی افزود: برای تکمیل طرح‌های فوق تاکنون ۲۶ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و همچنان به ۲۳ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال دیگر برای به اتمام رساندن آن‌ها نیاز است.

وی ادامه داد:‌ همچنین طرح‌های صنعتی گسترده دیگری با پیشرفت فیزیکی زیر ۶۰ درصد در استان درحال اجراست که با وارد شدن آن‌ها به مدار تولید فرصت‌های شغلی متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده و آمار بیکاری در قم کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

سیجانی گفت: محصولات فولادی و آهنی، محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، پنل خورشیدی، تولید الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی‌،‌ محصولات غذایی و لبنی و همچنین لوازم بهداشتی و سلولزی از جمله مواردی است که با بهره برداری از واحدهای صنعتی در حال ساخت استان تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال جهش تولید توجه ویژه ای پیرامون تکمیل هرچه سریع‌تر واحدهای صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تعداد قابل توجهی از این واحدها را تکمیل و به چرخه تولید استان وارد کنیم.

بر اساس آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است ‌که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار