دبیر علمی نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی با اشاره به رونمایی از سامانه هوشمند و موتور جست‌وجوی «جهد» به معنای جست‌وجوی هوشمند دانش در این همایش گفت: مخزن عظیمی از اطلاعات شیعه و اهل سنت در اختیار این سامانه است که می‌تواند توان هوشمندانه‌ای را برای فقیه فراهم سازد.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 26 October 2020

به گزارش تابناک قم، بهروز مینایی در نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی که در مدرسه علمیه معصومیه شهر مقدس قم برگزار شد، با بیان اینکه هوش مصنوعی به معنای توانایی ماشین برای حل مسائل پیچیده است، اظهار کرد: هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری نوین توانمندساز فرصت‌ها و چالش‌هایی را ایجاد می‌کند که حوزه باید به آن‌ها توجه کند.

وی اضافه کرد: هر چند اگر فتوای یک فقیه این باشد که نباید از هوش مصنوعی استفاده کند اما بازهم باید آن را بشناسد تا بتواند در این حوزه جوابگو باشد.

دبیر علمی نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی با بیان اینکه اکنون چند درس خارج مرتبط با بازی‌‌های رایانه‌ای در ابعاد مختلف فکری و اخلاقی درحال دنبال شدن است، عنوان کرد: هوش مصنوعی ابزارهای قوی را در اختیار پژوهشگر قرار می‌دهد.

وی گفت: بسیاری از کشورها برای ترقی در مسائل اقتصادی و سیاسی خود وزیر هوش مصنوعی انتخاب کرده‌اند که این وزارتخانه همانند وزارتخانه دفاع مورد اهمیت و توجه قرار گرفته است، اگر جنگ فقط جنگ نظامی نیست و فرهنگی و اقتصادی است ما باید به دنبال استفاده از هوش مصنوعی باشیم.

مینایی با تاکید بر اینکه قوه‌های قضاییه و مقننه و دولت الکترونیک باید به هوش مصنوعی توجه لازم را داشته باشد، تصریح کرد: ابعاد مختلف آموزشی و پژوهش یک فقیه مورد تاثیر ابزار هوش مصنوعی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه هوشمند و موتور جست‌وجوی «جهد» به معنای جست‌وجوی هوشمند دانش در این همایش عنوان کرد: مخزن عظیمی از اطلاعات شیعه و اهل سنت در اختیار این سامانه است که می‌تواند توان هوشمندانه‌ای را برای فقیه فراهم سازد.

مینایی خاطرنشان کرد: جامعه ناشران که دغدغه حریم خصوصی و مالکیت فکری نشر خود را دارند در سامانه «سحاب» می‌توانند به این هدف برسند و سحاب تولید داخل است و نیاز نیست هر آنچه داریم را در اختیار سامانه‌های خارجی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تمام مراکز همکار به مشارکت در سامانه جهد دعوت می‌شوند، عنوان کرد: هر آنچه در این مسیر سرمایه‌گذاری شود به شما بازگردانده می‌شود؛ رسیدن به نجف یا همان ناصر جامع فقیه در صورتی به موقع و زودتر از نظیرهای خارجی و بیگانه تحقق می‌یابد که همه افرادی که توانایی انسانی، مالی و اطلاعاتی دارند در میدان عمل حاضر شوند و به جای موازی‌کاری فعالیت‌های هم‌افزا را دنبال کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار