استاندار قم از روند کاهشی جوجه ریزی در استان قم ابراز نگرانی کرد. جوجه‌ریزی در استان قم به درصد پایین‌تری نسبت به قبل رسیده و در ماه‌های اخیر کاهش جوجه‌ریزی مولفه‌ای نگران‌کننده و هشداردهنده درروند تولید است.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ 26 October 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه مشترک تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و کشتارگاه‌های استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: در تصمیم‌گیری‌ها به نظرات کارشناسی توجه داریم و 99 درصد اختیارات خود را به مدیران در جهت رفع مشکلات تولید و تنظیم بازار، تنفیذ کرده‌ایم و یک درصد نیز مدیریت نهایی است.

وی با بیان اینکه در تنظیم بازار روال کار همین است که بخشی از سیاست‌ها متأثر از تصمیمات استان‌های همجوار بوده و بخشی نیز تابع سیاست‌های کلی تنظیم بازار کشور است افزود: روحیه خوبی میان مدیران، تولیدکنندگان و توزیع‌کننده وجود دارد و در سطح استان همواره در رابطه با نرخ کالاهای اساسی نسبت به استان‌های دیگر در کف قیمت‌ها بوده‌ایم که نشان‌دهنده تعامل و همراهی میان مسئولان و فعالان اقتصادی است.

استاندار قم عنوان کرد: جوجه‌ریزی در استان قم به درصد پایین‌تری نسبت به قبل رسیده و در ماه‌های اخیر کاهش جوجه‌ریزی مولفه‌ای نگران‌کننده و هشداردهنده درروند تولید است.

وی با تأکید بر اینکه برخی از سیاست‌های استان و کلان نیاز به آسیب‌شناسی و تجدیدنظر دارد ، تصریح کرد: به‌تدریج با چنین مشکلی مواجه شده‌ایم و تولیدکننده دیگر به لحاظ هزینه به این نتیجه رسیده که جوجه‌ریزی نکند.

سرمست یادآور شد: شاید در این میان ملاحظات مصرف‌کننده بیشتر لحاظ شده که البته طبیعی است که تابع جمعیت بیشتر باشیم اما نباید تولید را از دست بدهیم، زیرا اگر تولید حمایت نشود مصرف‎کننده دچار مشکل می‌شود و باید یک تعادل در میان باشد.

وی قیمت‌گذاری مرغ را موردتوجه قرار داد و گفت: در تعیین قیمت مرغ، سیاست باید آنالیز منطقی هزینه تولید باشد و از همه مهم‌تر توزیع نهاده باید ساماندهی شود، هرچند نرخ تعیین‌شده اخیر به نفع تولید است اما شرایط آینده باید با ثبات بیشتری همراه شود.

استاندار قم اضافه کرد: ما مجری قانون هستیم، اما نباید قشر ضعیف جامعه را رها کنیم؛ هرچند نظارت و بازرسی در بازار ضروری است اما انعطاف در برابر تولید، توزیع و مصرف اهمیت زیادی دارد تا اعتدال و تعادل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردی دقیق و آنالیز موجود، حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده باید مدنظر باشد و حقوق کشتارگاه نیز موردتوجه قرارگرفته و بنای ما حمایت و تعامل است، ابراز کرد: تولیدکننده با هزاران مشکل در تولید مواجه است و نیروهای خود را مانند خانواده دانسته و تمایلی به تعدیل نیرو ندارد، اما گاه مجبور است بنا به شرایط کار تولید را رها کند.

سرمست با تأکید بر اینکه تولیدکننده دارای جایگاه و ارزش والایی است و در هنگام تصمیم‌گیری باید خودشان حضور داشته باشند تصریح کرد: ما انتظار داریم تو‌لیدکنندگان مرغ در قم 35 تن تعهدات روزانه خود را انجام دهند و در ادامه راه با تولیدکننده همراه هستیم تا هزینه‌ها با ساماندهی وضعیت نهاده تعدیل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار