در هفته جاری؛
براساس مصوبه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا برخی فعالیتها و مشاغل برای چهارمین هفته ممنوع اعلام شد. تعطیلی کلیه قلیان سراها، فعالیت استخرهای شنا و کلیه فعالیت‌های ورزشی پربرخورد مثل کشتی و جودو از جمله مصوبات این جلسه بوده است.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹ 26 October 2020

به گزارش تابناک قم، در پنجاه و نهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم ضمن تاکید بر تداوم آموزش غیرحضوری و تعطیلی همه مهدکودک‌های عادی و قرآنی از ممنوعیت برگزاری هر نوع همایش جلسه، مراسم، تجمع و مجمع و … خبر داد و افزود: فعالیت اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌ها، تالارها، کبابی‌ها، کافی شاپ، آبمیوه فروشی‌ها با بیش از یک سوم ظرفیت ممنوع است.

تعطیلی کلیه قلیان سراها، فعالیت استخرهای شنا و کلیه فعالیت‌های ورزشی پربرخورد مثل کشتی و جودو از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

گفتنی است بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند که بر مبنای وضعیت شهرها به فعالیتشان ادامه می‌دهند. در این مصوبه چهار رنگ برای نشان دادن وضعیت شیوع کرونا در استان‌های مختلف مشخص شده و مطابق آن رنگ برای فعالیت چهار گروه شغلی در آن استان‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. به عنوان مثال در شرایط سفید هر چهار گروه فعالیت دارند، در شرایط نارنجی گروه سه از فعالیت منع شده است، در شرایط زرد فعالیت گروه چهار ممنوع شده و در شرایط قرمز تنها گروه یک امکان فعالیت دارد.

فهرست کسب و کارها و گروه شغلی دو که کمی گسترده‌تر است و از فردا مشمول اعمال محدودیت می‌شود، به مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیر مواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل اختصاص دارد.

گروه شغلی سه، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری را شامل می‌شود.

گروه شغلی چهارم نیز شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار