رئیس هیات کشتی قم گفت: تیم کشتی قم با میدان دادن به کشتی گیران جوان بومی بیشترین بهره را در میان تیم های حاضر در لیگ برتر کشتی فرنگی بُرد.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 24 October 2020

به گزارش تابناک قم، محسن وزیری با بیان اینکه عملکرد تیم قم در این لیگ مورد توجه تمام مسئولان فدارسیون کشتی قرار گرفت،‌ افزود: هدف ما از اعزام تیم به این مسابقات، ارتقای سطح کیفی کشتی گیران بود که این هدف با میدان دادن به جوانان آینده دار استان محقق شد.

اواخر مهرماه سال جاری، شاگردان روح‌الله میکائیلی در تیم کشتی فرنگی شهدای مقاومت بسیج قم که برای رویارویی با حریفان خود در نیم‌فصل نخست مرحله گروهی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور به سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران رفته بودند، با یک برد و سه باخت و قرار گرفتن در رده چهارم این مسابقات،‌ این مرحله را پشت‌سر گذاشتند.

در مجموع از گروه دوم مقدماتی لیگ برتر کشتی فرنگی ایران ۱۰ مسابقه برگزار شد که در نهایت تیم بازار بزرگ ایران با کسب چهار پیروزی متوالی در صدر جدول ایستاد و تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، صبا نور کردستان، شهدای مقاومت بسیج قم و احتشام گستر کارون در رده‌های دوم تا پنجم جای گرفتند.

وی ادامه داد: حضور کشتی گیران جوان بومی در تیم اعزامی استان و همچنین ثبت قرارداد کشتی گیران برجسته به سایر تیم های حاضر در این لیگ موجب شد تا کشتی قم عملکرد چشمگیری داشته باشد به گونه ای که این عملکرد با تقدیر محمد بنا سرمربی تیم ملی کشورمان قرار گرفت.

وزیری با بیان اینکه تیم قم با کمترین هزینه توانست دستاوردهای مهمی را برای ارتقای کشتی استان به دست آورد گفت: با تربیت کشتی گیران نوجوان و آینده دار و پیوستن آنها به تیم جوانان استان، این فرصت فراهم شد که این کشتی گیران، میدان بزرگ لیگ برتر و سرشاخ شدن با بهترین کشتی گیران را تجربه کنند.

وی ادامه داد: حضور و درخشش کشتی گیران قمی در این لیگ موجب شد تا چهار ورزشکار قمی برای برپایی اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشور فراخوانده شوند.

رئیس هیات کشتی قم اظهار داشت: در دور برگشت این مسابقات نیز با همین تیم بومی و جوان به میدان می رویم که با توجه به سطح فنی کشتی گیران این تیم بیش از پیش امیدوار به آینده کشتی قم هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار