معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: یک‌هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان فاقد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 22 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمد ملااسماعیلی افزود: جامعه هدف این طرح خانوارهای کم‌درآمد، آسیب‌پذیر در مناطق روستایی و خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانوارهای محروم فاقد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

به گفته وی، این طرح بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، ‌استانداری قم و سازمان برنامه‌وبودجه کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که این واحدها در ۶۰ مترمربع احداث می‌شود،‌ ادامه داد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد که در کنار آن، ‌۳۰۰ میلیون ریال نیز به‌صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

ملااسماعیلی اضافه کرد: بازپرداخت تسهیلات ۱۵ ساله و با سود پنج ساله است که ضمانت این تسهیلات به‌صورت زنجیره‌ای توسط وام گیرندگان برای یکدیگر قابل انجام است و نیازی به ضامن کارمند و کاسب نیست.

وی گفت: پس از شناسایی و تایید متقاضیان، هزینه نقشه، عوارض و نظارت فنی بر ساخت واحدهای مسکونی نیز به‌صورت رایگان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام می‌شود.

وی افزود: متقاضیان تا پایان سال فرصت دارند برای ثبت‌نام به شورای اسلامی یا دهیاری روستا و یا دفتر نمایندگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محل سکونت خود مراجعه کنند.

معاون بنیاد مسکن قم اضافه کرد: تاکنون ۳۵۰ متقاضی واجد شرایط به بنیاد مسکن معرفی که پس از بررسی های لازم، تاکنون تعداد ۲۰۰ نفر از آن ها برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار