رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از امکان واگذاری اکتشاف و بهره‌برداری 200 محدوده معدنی از طریق مزایده خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 22 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمدتقی کاظم‌زاده با اشاره به اقدامات دیگر در زمینه فعال‌سازی معادن کوچک در قالب مزایده اظهار کرد: در اثر پیگیری‌های استان 55 محدوده معدنی از بهره‌بردارانی که فعالیت نمی‌کردند؛ گرفته شد و در لیست مزایده استان قرار گرفت تا بهره‌برداران جدیدی برای آنها انتخاب شود.

وی با اشاره به برنامه واگذاری 10 گواهینامه کشف ویژه امسال گفت: حداقل 200 محدوده معدنی از امکان واگذاری اکتشاف و بهره‌برداری از طریق مزایده برخوردار است و در سال جاری این برنامه وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شورای معادن و کارگروه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری استان این کار پیگیری ‌شود.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به اقدامات فرآوری و ارتقای بهره‌وری معادن اشاره کرد و افزود: فرآوری فرو منگنز در شهرک صنعتی نیزار به عنوان طرح ویژه ملی پیش‌بینی شده است و همچنین احداث واحد فرآوری آهک هیدراته با توجه به ظرفیت آهکی استان از جمله مواردی است که می‌تواند به توسعه معادن سنگ آهک استان کمک کند.
کاظم‌زاده عنوان کرد: احداث واحدهای فرآوری در جوار معادن در شعاع 120 کیلومتری تهران یکی از اموری است که در سال جاری با مساعدت و پیگیری ویژه استاندار انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار