رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به خانوادگی شدن بیماری کرونا گفت: فاصله گذاری ها باید از داخل خانه ها آغاز شود.
کد خبر: ۹۱۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 21 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر که ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان سخن می‌گفت با بیان این که وضعیت کرونا در قم به حالت همسطحی نموداری و تاحدودی نزولی رسیده است تصریح کرد: البته این امر به معنای رها کردن کار و تلاش علیه همه گیری این ویروس پیچیده نیست و باید توجه داشت که اگر بخواهیم کنترل‌ها را کم کنیم، آن گاه مجددا شاهد رشد صعودی این بیماری در استان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 640 بیمار کرونایی بستری در استان داریم که از این تعداد، 150 نفر بدحال هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه افراد و جوانانی که زیاد تردّد دارند باید فاصله گذاری‌های خود را در خانه هم رعایت کنند بیان کرد: کرونا در حال حاضر به یک بیماری خانوادگی تبدیل شده، یعنی ما در این روزها شاهد بستری شدن بیمارانی هستیم که ترددی در شهر نداشته اند و ابتلای آنان از افراد خانواده خود که ترددهای زیادی داشته اند بوده است، بنابراین فاصله گذاری‌ها باید از درون خانه‌ها آغاز شود.
قدیر با تأکید بر این که سه عامل «تجمع»، «تراکم» و «تردد» به عنوان عوامل اصلی افزایش سرایت و گردش ویروس کووید19 مطرح است ادامه داد: متأسفانه هر سه این عوامل در استان قم زیاد است و باید کنترل شود.
وی افزود: نگرانی ما این است که پیک فعلی بیماری به پیک بعدی متصل شود، از این رو در تلاش هستیم تا با کنترل پیک فعلی هم آسیب دیدن مردم را کنترل کنیم و هم استهلاک جسمی و روحی پرسنل و کادر دلسوز درمان را به حداقل برسانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به سیاست جدید این دانشگاه برای تشدید نظارت و إعمال قانون توجه داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات هفته گذشته این بود که ساعات کاری 6 مرکز جامع سلامت استان را تا ساعت 21 افزایش دادیم تا نمونه گیری‌ها و غربالگری‌های بیشتری محقق شود.
قدیر در عین حال بیشتر فوتی‌های کرونایی در استان را مربوط به افراد بیشتر از 70 سال و بیماران زمینه ای دانست و از مردم خواست تا با مراقبت بیشتر از این افراد پُر خطر، احتمال ابتلای آنان را به کرونا کاهش دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار