مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: 90 درصد مساحت منطقه هفت بافت فرسوده و تاریخی است که این موضوع کار در این منطقه را با پیچیدگی‌هایی مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 21 October 2020

به گزارش تابناک قم ،مجید متین فر با اشاره به اهمیت منطقه هفت به عنوان تابلوی شهر قم اظهار کرد: قم دارای هشت منطقه شهری است که منطقه هفت با وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، حوزه های علمیه و دفاتر مراجع از مناطق دیگر شهر متمایز شده و یکی ازممتازترین فضاها در عرصه کار در شهر را رقم زده است.

مدیرمنطقه 7 شهرداری قم با اشاره به تردد بالای زائران در این منطقه افزود: اگر ادعا داریم که قم سالیانه پذیرای ۲۰ میلیون زائر است میتوانیم ادعا کنیم که این ۲۰ میلیون برای حضور حرم حضرت معصومه(س) در این منطقه حضور پیدا می‌کنند و این موضوع اهمیت فعالیت برای این منطقه را بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر زائران منطقه هفت را از نظر خدماتی، فضای سبز و فعالیت عمرانی یک منطقه خوب ببینند، آن را به کل قم بسط می دهند و اگر قصوری در این منطقه مشاهده کنند آن را به پای کل شهرقم می‌گذارند.

متین فر همین موضوع را عاملی برای سخت‌تر شدن اجرای پروژه های عمرانی در این منطقه خواند و تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی که در مناطق دیگر آسیبی به همراه ندارد اما در منطقه هفت به عنوان یک عمل ناپسند محسوب می‌شود و اعتراض و نارضایتی مردمی را به همراه دارد.

متین فر با اشاره به مساحت۴۶۰ هکتاری منطقه افزود: یکی دیگر از سختی های کار در منطقه هفت وجود بافت فرسوده گسترده است به گونه ای که بالغ بر ۹۰ درصدکل مساحت بافت منطقه بافت فرسوده است و این نوع کار را پیچیده تر و سخت تر می کند.

مدیرمنطقه 7 شهرداری قم ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی که می‌توانست در منطقه اجرایی شود به دلیل همین محدودیت‌ها با تاخیر مواجه شده و با سختی‌های بسیاری حین اجرا همراه می‌شوند.

وی بر ضرورت همراه کردن مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و افزود: همراهی مردم به ویژه در پروژه‌های منطقه هفت به دلیل تراکم و تردد بالای جمعیت در آن ضرورت دارد که در پروژه پیاده راه ارم نمونه‌ای از این لزوم همراهی مشاهده شد.

متین فر با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه در ابتدا اعتراضات زیادی وجود داشت تصریح کرد: در ابتدا اعتراضات گسترده کار را سخت کرده بود اما با همه این اعتراضات با صبوری کار پیش رفت و امروز بر اساس گزارش‌های میدانی که در منطقه صورت گرفته است رضایت حداکثری از اجرای این پروژه وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار