معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مراسم و برنامه های نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) با محوریت رسانه ملی و فضای مجازی و بدون حضور زائران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 21 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران همه ساله به مناسبت یوم الله نهم ربیع الاول، میزبان و مجری برنامه ها و همایش های متعددی بود و امسال نیز ویژه برنامه های متنوعی همچون «عهد سربازی» ویژه صبحگاه مشترک با نیروهای نظامی و انتظامی، «عهد جانان» ویژه تجدید عهد طلاب با امام عصر(عج)، تجدید عهد دانشجویی «عصر آفتاب» با حضرت حجت(عج) و مراسم سوگواری شب و ظهر شهادت امام عسکری(ع) را تدارک دیده بودیم، اظهار کرد: با توجه به شیوع موج سوم کرونا و افزایش مبتلایان و جانباختگان و نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی در قم، تصمیم بر عدم برگزاری همایش ها و اجتماعات نهم ربیع الاول شد.

وی ادامه داد: همه برنامه های میعاد منتظران برای ۹ ربیع الاول امسال بدون حضور مستمع و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اجرا و پخش می شود، این ویژه برنامه ها از روز جمعه، دوم آبان ماه آغاز می شود، در صبح این روز از ساعت ۶:۱۵  دعای ندبه مسجد مقدس جمکران از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استانی قم روی آنتن می‌رود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: از عصر جمعه، دوم آبان ویژه برنامه «با تو عهد می بندیم» از ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن زنده شبکه قرآن و معارف سیما می رود؛ پخش این ویژه برنامه تا دوشنبه ۵ آبان ادامه دارد و شامل بخش های کارشناسی، شعرخوانی، گفت و شنود با مهمانان می‌شود.

حسین آبادی با اشاره به اینکه علاوه بر این، ویژه برنامه های تلویزیونی دیگری نیز برای این ایام در شبکه های سراسری تدارک دیده شده است، ابراز کرد: صبح دوشنبه، پنجم آبان همزمان با ۹ ربیع الاول از ساعت ۹ صبح ویژ برنامه «عهد سربازی» با همکاری شبکه استانی قم و با حضور جمعیت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا و از شبکه نور پخش می شود. همچنین عصر همان روز از ساعت ۱۶:۳۰ ویژه برنامه «عصر همدلی» روی آنتن سیمای نور می‌رود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه تلویزیونی پیامکی «با تو عهد می بندیم» با همکاری رسانه ملی و تولید و پخش کلیپ ها و محتواهای مهدوی و منتظرانه از رسانه ملی و در فضای مجازی نیز از برنامه های میعاد منتظران برای روز ۹ ربیع الاول است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مراسم این ایام در مسجد مقدس جمکران بدون حضور جمعیت برگزار می شود، گفت: آیین عزاداری شب و شام شهادت امام حسن عسکری(ع) و نیز مراسم ۹ ربیع الاول از سوم تا پنجم آبان با حضور حجج اسلام والمسلمین حسینی قمی، رفیعی، میرباقری، پناهیان و فرحزاد و ذاکران اهل بیت(ع) عباس حیدزاده، غلامرضا زاده، حسینی نژاد، سیدرضا نریمانی، مهدی رسولی و حسن شالبافان برگزار می‌شود.

حسین آبادی در پایان از اجرای طرح «رحمه الواسعه» به مناسبت ۹ ربیع الاول خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح سفیران مهدوی مسجد مقدس جمکران در قالب گروه های متعدد به استان های مختلف عازم می شوند تا ضمن عرض تبریک و خسته نباشید به کادر درمان و مدافعان سلامت، متبرکات مسجد مقدس جمکران را نیز به آنها اهدا کنند که تا کنون حضور این سفیران در ۲۰ استان قطعی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار