استاندار قم گفت: سلامت مردم خط قرمز مسئولان قم در هر تصمیم مرتبط با کروناست و هیچ مساله دیگری نمی تواند سلامتی مردم را در تصمیم گیری ها به خطر بیاندازد.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 21 October 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری افزود: الزاماتی که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران انجام شود باید طی جلسات آینده به‌صورت دقیق مشخص گردد.

وی ابراز داشت: هیچ فردی بدون ماسک نباید وارد حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران شود.

استاندار قم با تاکید بر این که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین ادارات قم قابل‌قبول نیست و افراد متخلف باید به هیات تخلفات معرفی شوند گفت: دستگاه‌های اجرایی حق ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک را ندارند.

سرمست گفت: اینکه آمار داده می‌شود ۶ درصد ادارات قم به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند برای مجموعه مدیریت قم، نقطه آسیب بزرگی است.

استاندار قم ابراز داشت: هیات تخلف باید مدیران و کارمندانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم‌توجه هستند را معرفی کنند.

سرمست در ادامه گفت: محدودیت های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی قم برای هفته آینده بعد از موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ خواهد شد.

استاندار قم عنوان کرد: بوستانها و پارک های شهری از هفته آینده می توانند طبق روال سابق به فعالیت خود ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به اجرای موفق طرح رفع حادثه و تعویض شیرآلات رینگ غربی آبرسانی قم گفت: این طرح نشان داد که اقناع افکار عمومی تا چه میزان در پیشبرد برنامه ها موثر است.

طرح رفع حادثه و تعویض شیرآلات رینگ غربی آبرسانی شهر قم از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت، با اجرای این طرح حادثه نشت خط انتقال ۱۴۰۰ میلی‌متر رفع و شیرآلات و اتصالات فرسوده نیز تعویض می‌شود.

در بخشی از این جلسه از خانواده شهدای مدافع سلامت فاطمه فیروزی، اعظم نجفی فرد و طاهره اسماعیلی با اهدای لوحی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار