رئیس سازمان صمت استان قم گفت: در بررسی منطقه زواریون قم، سه عنصر فلزی با ذخایر احتمالاً بالا شناسایی شده که برای اکتشافات تکمیلی نیازمند همکاری منابع طبیعی استان است.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸ 20 October 2020

محمود سیجانی با بیان اینکه استان قم جز چند استان پیشتاز در بررسی ژئوفیزیک هوایی بوده است، گفت: در بررسی منطقه زواریون قم، سه عنصر فلزی با ذخایر احتمالاً بالا شناسایی شده که برای اکتشافات تکمیلی نیازمند همکاری منابع طبیعی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه با عملیات اکتشاف در منطقه زواریون قم می‌توان از میزان ذخایر کافی و مقرون به صرفه در این منطقه مطلع شد، افزود: اکتشاف مقدماتی در این منطقه انجام شده است و ما برای اکتشاف تکمیلی باید عملیات بر روی زمین انجام شود تا میزان دقیق ذخایر را شناسایی کرد.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که اکتشاف در این مناطق با مخالفت اداره کل منابع طبیعی استان همراه بوده است، یادآور شد: چندین سال است در جلسه‌های شورای معادن استان و سایر جلسات درباره این موضوع مذاکره شده است و در سال‌های اخیر نتایج این مذاکرات منجر به بهره برداری از پروژه‌های مهمی شده است.

سیجانی افزود: هرچند در برخی موارد اداره کل منابع طبیعی در برخی مناطق با سازمان صمت همکاری داشته، اما این همکاری محدود بوده و منجر به کشف محل‌های با اهمیت بالا در منطقه زواریون نشده است و آنها باید اجازه دهند تا سازمان زمین شناسی با اکتشاف و بررسی نقاط با اهمیت بالا، زمینه استخراج معادن از این مناطق را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار