مدیرکل راه و شهرسازی قم اعلام کرد؛
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: برای ۲۲۵۰ نفر در پروژه طرح اقدام ملی مسکن استان قم افتتاح حساب انجام شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱ 19 October 2020

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: از پارسال برنامه‌ریزی پیرامون اطرح در قم شکل گرفت و سهمیه استان در ساخت واحد‌های مسکونی، ۴۴۰۰ مورد تعریف شد.

وی افزود: به طور کلی در اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن ۱۱ پروژه تعریف شد که ۶ مورد از آن موفق به اخذ پروانه شده است و در مجموع ۴۰۰۰ واحد مسکن در شهر قم و ۴۰۰ واحد در شهر‌های اطراف ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان این که برای ۲۲۵۰ نفر از متقاضیان در پروژه طرح اقدام ملی مسکن قم افتتاح حساب انجام شده است،گفت: واریز نکردن به موقع مبالغ طرح اقدام ملی مسکن موجب حذف متقاضی می‌شود.

صبوری عنوان کرد: در حال حاضر نیز آماده‌سازی طرح ملی مسکن آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی خوبی را در برخی از پروژه‌ها به لحاظ آماده‌سازی شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برخی از پروژه نیز روند ساخت آن‌ها آغاز شده است و اراضی ۱۷ هکتاری پردیسان استعداد ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکونی را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان کرد: در این طرح مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ ۱۸ درصد تعیین شده است و برآنیم تا با کاهش سود موافقت شود تا شهروندان بتوانند از تسهیلات بهتری در جهت خانه‌دار شدن استفاده کنند.

وی در مورد شرایط مورد نیاز متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: هر یک از متقاضیان باید ۴ شرط لازم را برای ثبت نام در این طرح داشته باشند که بومی بودن، ۵ سال سکونت در قم، سبز بودن فرم جیم و دریافت نکردن امکانات دولتی در تامین مسکن و نداشتن ملک به نام از جمله این موارد است.

وی بیان کرد: به لحاظ آغاز طرح و پالایش افراد و روند پیشرفت آماده‌سازی از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم و کار با سرعت بالایی پیش می‌رود.

صبوری عنوان کرد: عمده پرو‌ژه طرح اقدام ملی مسکن در پردیسان قم است، اما در جهت ظرفیت‌سازی اراضی روبروی دانشگاه آزاد نیز برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است و ستاد اجرای فرمان امام به این طرح ورود پیدا خواهد کرد، ضمن این که بنیاد مسکن انقلاب نیز آماده‌سازی و اجرای ۲ هزار واحد مسکونی را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: متقاضیان با وارد کردن شماره ملی در سامانه می‌توانند از روند اجرای طرح و دریافت اطلاعات لازم در خصوص پروژه و وضعیت پیشرفت اطلاع یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار