رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار مادر باردار جزء جامعه هدف تحت پوشش واکسن آنفلوانزا در قم هستند که تعداد زیادی از آن‌ها از طریق پایگاه‌های بهداشتی واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 18 October 2020

به گزارش تابناک قم، باقر محمودی با اشاره به‌ضرورت همراهی مردم در طرح‌های بهداشتی و پیشگیرانه از شیوع کرونا اظهار داشت: مردم بهترین ناظران رعایت پروتکل‌های بهداشتی صنوف‌اند و می‌توانند گزارشات خود را با سامانه تلفنی 190 در میان بگذارند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم افزود: پرهیز از حضور در تجمعات و برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای باز با جمعیت محدود و زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره مورد تأکید است و در طول ماه محرم و صفر بسیاری از دستورالعمل‌های ستاد ملی موردتوجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ماههای گذشته طرح‌های ضربتی زیادی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای صنوف با همراهی ارگان‌های مختلف در قم برگزار شد و ثبت‌نام‌های صنوف در سایت سلامت به‌خوبی کنترل می‌شد اما با کمرنگ شدن برخی از طرح‌ها و کاهش همکاری ارگان‌ها شاهد افزایش بی‌توجهی برخی صنوف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده‌ایم.

50کارشناس بهداشت محیط و 30 کارشناس بهداشت حرفه‌ای در سطح قم فعال هستند

محمودی بیان کرد: هم‌اکنون 50 نفر کارشناس بهداشت محیط و 30 نفر بهداشت حرفه‌ای در سطح قم فعال هستند درحالی‌که بیش از 50 هزار صنف و واحد صنفی در قم فعالیت دارند و باید مردم مشارکت خوبی داشته باشند و ما را در اجرای طرح‌های بهداشتی یاری کنند.

وی در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا خاطرنشان کرد: بهتر است واکسن آنفوآنزا برای جامعه هدف و افراد پرخطر قبل از آبان ماه تزریق شود، دراین‌ارتباط جانبازان بالای 50 درصد، جانبازان شیمیایی، بیماران خاص و بیماران دیالیزی و سرطانی جزء جامعه هدف در تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم عنوان کرد: همچنین سالمندان و معلولانی که در مراکز نگهداری هستند شامل جامعه هدف‌اند و سهمیه واکسن آن‌ها تحویل بهزیستی شده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز 15 هزار مادر باردار جزء جامعه هدف تحت پوشش واکسن آنفلوآنزا در قم هستند که تعداد زیادی از آن‌ها از طریق پایگاه‌های بهداشتی واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

محمودی افزود: جامعه هدف وزارت بهداشت از واکسن رایگان برخوردار می‌شوند و گروه‌های پرخطر می‌توانند از طریق داروخانه باقیمت مصوب 40 هزار و 200 تومان واکسن را خریداری کنند.

وی بیان کرد: روند توزیع واکسن در مراکز درمانی و داروخانه‌ها در حال انجام است و با توجه به مشکلاتی که در واردات واکسن داشتیم، توزیع کمی زمان برد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم عنوان کرد: در جهت حفظ سلامتی علاوه بر زدن ماسک و رعایت پروتکل‌ها چند نکته مهم قابل‌توجه است، ازجمله مسئله تهویه هوا دارای اهمیت زیادی است و در فصل سرما هر دو ساعت یک‌بار درب‌ها و پنجره‌ها جهت جریان هوا باز شود تا محیط منزل و کار با آلودگی کمتری در انتشار ویروس مواجه باشد.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به شلوغی بیمارستان‌ها، اگر شهروندان علائمی ازجمله گلودرد و سرفه و تب مواجه شدند به بیمارستان رجوع نکنند و تنها به درمانگاه محل و پایگاه‌هایی مشخص‌شده مراجعه کنند.

محمودی در مورد کمبود داروی انسولین خاطرنشان کرد: داروی انسولین نوع داخلی‌اش در کشور موجود است، اما داروهای قلمی و خارجی که وارداتی است با کمبود مواجه شده و شهروندان می‌توانند از داروی جایگزین استفاده کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار