عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صلوات تنها یک دعای لفظی نیست بلکه این ذکر شریف می‌تواند انسان را به مقام قرب الهی برساند.
کد خبر: ۹۱۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 18 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری شنبه شب در سخنرانی مجازی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به آیات و روایات درباره محبت به اهل بیت (ع) گفت: ما باید ایمان قلبی حقیقی را نسبت به رسول خدا (ص) در وجود خود تقویت کنیم و تسلیم دستورات پیامبر باشیم و تمامی امکانات مالی خود را در راه حضرت هزینه نمائیم چراکه که موجب ماندگاری و تطهیر خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه صلوات باعث ترفیع درجه و نشانه اقرار به مقامات رسول خدا و تجدید عهد و خشوع است گفت: صلوات تنها یک دعای لفظی نیست بلکه این ذکر شریف می‌تواند انسان را به مقام قرب الهی برساند.

وی افزود: صلوات هم باعث پاکی نفس انسان می‌شود و هم انسان را به خدا نزدیک تر می‌کند چراکه باطن صلوات خشوع و تواضع است و صفای باطن را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری با تاکید بر اینکه عظمت انسان به‌اندازه خواسته‌هایش از درگاه الهی است گفت: اگر انسان در دنیا به مقامی برسد که فقط صلوات بفرستد خداوند نیز مقامات معنوی را به انسان عطا خواهد کرد و محبت نبی خدا و محبت الهی در قلب انسان شکل خواهد گرفت.

وی افزود: ذکر شریف صلوات طریق پیدایش ایمان و مقام تسلیم مطلق است و طهارت نفس را به دنبال خواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تمام بندگان باید خود را مقابل نبی خدا شاگرد بدانند و ادعای واهی نداشته باشند گفت: هیچکس مقابل رسول خدا اظهارنظر نکنند چراکه تمام علوم الهی نزد رسول خداست.

وی افزود: تمام بندگان باید در کنار رسول خدا حرکت کنند و جلوتر راه نیافتند چراکه دنیا دریایی عمیق است که در صورت عدم همراهی با رسول خدا و اهل‌بیت (ع) انسان غرق خواهند شد و نجات پیدا نخواهد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار