مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به افق کوتاه‌مدت مسیر رودخانه تا سال 1402 به همین شکل مورداستفاده قرارگرفته و در افق میان‌مدت که تا سال 1407 است کم‌کم باید از سیسم ترافیکی خارج شود.
کد خبر: ۹۰۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶ 18 October 2020

به گزارش تابناک قم، حامد خسروی با اشاره به اهمیت اجرای تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و کیوانفر بر اساس خروجی‌های نرم‌افزار شبیه‌ساز ترافیکی، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی این نرم‌افزار به‌زودی در این تقاطع یک گره ترافیکی شدیدی به وجود می‌آید و تأخیر در اجرای این پروژه علاوه بر خسارت‌های مالی که با افزایش قیمت‌ها به شهرداری وارد می‌شود گره ترافیکی این منطقه را نیز پیچیده‌تر می‌کند.

مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم دیگر نقاط بحرانی قم را نام برد و ادامه داد: تونل بلوار امام موسی صدر، جاده اراک، محور غدیر و میدان ولی‌عصر(عج) و همچنین تقاطع خیابان امام کیوانفر از نقاط بحرانی شهر قم در چند سال آینده خواهد بود که امروز باید برای رفع گره‌های ترافیکی آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

خسروی یکی از چالش‌های طرح تفصیلی شهر قم را رودخانه قم دانست و خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی معابر رودخانه پیش‌بینی‌نشده درحالی‌که امروز نقش ترافیکی مهمی را در سطح شهر قم اجرا می‌کند.

وی نظر مشاور درباره نقش ترافیکی رودخانه را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: یکی از داده‌های مهم این نرم‌افزار این بوده که با بستن رودخانه هیچ تغییری در ترافیک شهر نداشته و بر اساس نظر کارشناس با توجه به خطرات تصرف بستر، رودخانه باید به کارکرد اصلی خود بازگردد.

مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با توجه به افق کوتاه‌مدت رودخانه تا سال ۱۴۰۲ به همین شکل مورداستفاده قرارگرفته و در افق میان‌مدت که تا سال ۱۴۰۷ است کم‌کم از سیسم ترافیکی خارج‌شده و به کارکرد اصلی خود بازگشته و محورهای جایگزین آن تقویت می‌شود.

خسروی نمونه بازگرداندن رودخانه به کارکرد اصلی خود را پلی در سئول کره جنوبی مثال زد و خاطرنشان کرد: بر اساس داده‌های نرم‌افزار شبیه‌ساز این رودخانه نیز از مسیر ترافیکی خارج‌شده و با تقویت فضای سبز به یک مسیر گردشگری و یکی از زیبایی‌های شهر سئول تبدیل‌شده است.

وی بازگشت به انسان‌محوری و کاهش خودرو محوری را یکی از رویکردهای جوامع پیشرفته خواند و یادآور شد: برای بازگرداندن رودخانه سئول به بستر اصلی بیش از دو هزار ساعت کار تبلیغاتی انجام شد و با تقویت مسیرهای جایگزین و تشویق مردم به عدم استفاده از خودروی شخصی علاوه بر کاهش آلودگی هوا رودخانه را نیز احیا کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار