مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از وجود ۲۶ میلیون مترمربع فضای سبز محدوده و حریم شهر قم و سرانه کل ۲۰ متر مربعی و سرانه شهری ۱۰ متر مربعی فضای سبز به ازای هر شهروند خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۴ 17 October 2020

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با بیان اینکه یکی از مقوله‌های مهم در هر شهر، فضای سبز شهری است، اظهار کرد: سرانه‌های فضای سبز مختلفی وجود دارد، فضای سبز شهری شامل بوستان‌های شهری، فضای سبز میادین و رفیوژ‌ها و قطعات پراکنده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: فضای سبز تفرجگاهی شامل بوستان‌ها و پارک‌های شهری است؛ فضای سبز جنگلی و کمربند سبز هم شامل عرصه‌های جنگلی و کمربند شهری است و سرانه فضای سبز کل هم حاصل تمام این سرانه‌ها تقسیم بر جمعیت است.

جوادیان با اشاره به سرانه کل فضای سبز شهر قم، اظهار کرد: سرانه کل فضای سبز شهر قم که در پایان اسفند ماه ۹۸ به آن نایل شدیم حاصل تقسیم مساحت کل فضای سبز شهر در محدوده و حریم شهر قم تقسیم بر جمعیت کل است.

وی افزود: شهر قم با حدود۲۶ میلیون مترمربع فضای سبز شهری، جنگلی و کمربند سبز به سرانه ۲۰ متر مربع رسیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: اگر به سرانه شهری که حاصل تقسیم مساحت فضای سبز در محدوده شهر بر جمعیت است بپردازیم، به عدد حدود ۱۰ مترمربع فضای سبز به ازای هر شهروند می‌رسیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار