رئیس اداره فرهنگی وکتاب اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی قم گفت: درشش ماه نخست امسال چهار هزار و ۱۰۹ مجوز چاپ کتاب درقم صادر شده که از این تعداد ۶۲۳ عنوان در حوزه کودک و نوجوان بوده‌است.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 15 October 2020

به گزارش تابناک قم، روح‌الله کریمی با بیان اینکه قم در زمینه تولید کتاب کودک و نوجوان ازظرفیت کم نظیری درکشور برخوردار است،‌افزود: ۱۵ درصد مجوزهای صادر شده پیرامون چاپ کتاب های کودک و نوجوان بوده‌است.

وی گفت: وجود انتشارات تخصصی و فعال درحوزه کودک و نوجوان و همچنین ظرفیت‌های خاص دینی و مذهبی قم موجب شده تا این استان از جمله استان های پیشرو در در زمینه چاپ کتاب ویژه کوکان و نوجوانان داشته باشد.

وی ظرفیت قم در چاپ کتاب‌های مذهبی را بی بدیل دانست و تاکید کرد: استان قم با چاپ بیش از ۵۰ درصد از کتب مذهبی، رتبه نخست کشوری را در این زمینه دارد که برای تثبیت جایگاه قم در صنعت چاپ باید حمایت‌های بیشتری از این صنعت صورت گیرد.

کریمی در ادامه با اشاره به فعال شدن سامانه جامع صدور مجوز کتاب و بهره گیری از این سامانه در یکسال گذشته در قم، ادامه داد: با توجه به اینکه استان قم رتبه اول چاپ کتاب دینی و رنیه دوم چاپ کتاب در کشور را داراست، به همین دلیل  بهره گیری از این سامانه، بخش زیادی از فرایند دست و پا گیر صدور مجوز به صورت سنتی حذف شد.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ارائه صدور مجوز کتاب به صورت الکترونیکی علاوه بر صرفه‌جویی درمصرف کاغذ نقش مهمی در افزایش سرعت صدور مجوز کتاب دارد.

وی اهدا کتاب را یکی از وظایف اصلی این اداره کل دانست و افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه سال‌جاری هشت هزار و ۵۰۰ جلد کتاب که بیشتر آنها با موضوع دفاع مقدس و شهدای قم است،  به نهادهای مختلف اهدا شده‌است.

خدمات الکترونیکی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی قم از طریق بخش میز خدمت وب سایت رسمی این اداره کل به نشانی qom.farhang.gov.ir قابل دسترسی است.

سالانه حدود ۱۰ هزار مجوز کتاب در قم صادر می شود. بیش از ۳ هزار تن در قم در زمینه چاپ فعالیت می‌کنند و آمار تیراژ سالانه کتاب در این استان بیش از ۱۰ میلیون نسخه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار