استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه همه عالم سر سفره پیامبر(ص) نشستند و باید از این نعمت بهره‌مند شویم، گفت: رحمت رسول خدا برای همه عوالم و موجودات حتی بدترین افراد است.
کد خبر: ۹۰۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 14 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شامگاه سه‌شنبه در سخنرانی دهه آخر ماه صفر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: انبیا و امامان از نور پیامبر(ص) هستند و حقیقت پیغمبری از ابتدا در حضرت محمد(ص) بوده است.

وی با اشاره به جایگاه بی‌نظیر پیامبر(ص) افزود: آن‌جور که باید در مجالس ما حق پیامبر(ص) ادا نمی‌شود زیرا رسول اکرم(ص) سرور اولین و آخرین انسان‌ها هستند و همه انسان‌ها و فرشته‌ها زیر نظر پیامبر(ص) هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید ما تو را نفرستادیم مگر به خاطر رحمت، پیامبر(ص) به‌تمام‌معنا رحمت واسعه الهی هستند.

فرحزاد، حرکت در مسیر الهی را مورد تأکید قرارداد و عنوان کرد: رحمت خداوند وسعت دارد و همه ذرات عالم بوی رحمت الهی را می‌دهند و حتی جهنم خدا برای پاک کردن و شست‌وشو است.

وی تصریح کرد:  رحمت خدا فراگیر و توبیخ خدا محدود است، رسول خدا و مولا امیر المومنین(ع) به جهنم می‌روند تا از برخی دستگیری کنند ولی برخی این موضوع را نمی‌پذیرند و حاضر به توبه و بازگشت نمی‌شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تکفیری‌ها و داعشی‌ها، پیامبر(ص) و اسلام را خشن و بی‌رحم معرفی می‌کنند  که این موضوع تهمت و تحریف است، کتاب خدا با دو صفت رحمانیت و رحیمیت خدا آغازشده که این مسئله نشانه رحمت بودن این مکتب الهی و پیامبرش است.

فرحزاد گفت: ابتدا رحمت و سپس هشدار است،  رحمت بر عذاب  اولویت دارد و غالب بر غضب است، خداوند  خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید ما تو را نفرستادیم مگر برای رحمت،  رحمت رسول خدا برای همه عوالم و موجودات حتی بدترین افراد است.

وی با تأکید بر اینکه همه عالم سر سفره پیامبر(ص) نشستند و باید از این نعمت بهره‌مند شویم، تصریح کرد: در شبانه‌روز واجب است که بیش از شصت بار واژه رحمن، رحیم و رحمت را تکرار کنیم و یک سوره قرآن به نام رحمن است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برکات قرائت سوره واقعه خاطرنشان کرد: هرکسی در شب این سوره را قرائت کند از رنج رهایی پیداکرده و خداوند وی را دوست خواهد داشت و همچنین جز هم‌نشینان امیرالمؤمنین(ع) خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار