روایتگر سیره شهدا گفت: بررسی محتوایی وصیت نامه های شهدای گرانقدر ما هم نشان می دهد که آنان با دعا و آرزوی شهادت طلبی به جبهه ها شتافتند.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 14 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد صادقی سه شنبه شب در مسجد مقدس جمکران قم با اشاره به دعای شهادت طلبی در منظومه متون دینی تصریح کرد: این مسئله تا آن جا مهم است که شخصیتی مانند زین العابدین و سیدالساجدین (ع) هم با عباراتی مانند «و ارزقنی الشهاده بین یدیه» از خداوند مسئلت دارند تا بتواند در رکاب حضرت بقیت الله الاعظم (عج) به شهادت برسند و به این توفیق عُظمی دست یابند.

وی افزود: حضرت امام (ره) جملعه معروفی دارند و می فرمایند «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد»، به بیان دیگر ایشان در مقام بیان این نکته هستند که اگر شهادت طلبی در جامعه ای باشد، آن جامعه ذلیل و خوار نمی شود.

این روایتگر برجسته سیره شهدا ادامه داد: بررسی محتوایی سخنان حضرت امام خمینی (ره) در اوایل پیروزی انقلاب و برای آزادیخواهانی که از خارج از کشور به دیدن ایشان می آمدند نشان می دهد معظم له عامل «شهادت طلبی» را به عنوان «کلمه رمز» پیروزی آنان معرفی می فرمایند تا بدانند باید از مسیر این عامل به تعالی دست یابند.

 

گنج وصیت نامه های شهدا

وی با بیان این که حضرت امام خامنه ای هم به این نکته اشاره دارند و دفاع مقدس را گنجی تمام نشدنی معرفی می فرمایند خاطر نشان کرد: بررسی محتوایی وصیت نامه های شهدای گرانقدر ما هم نشان می دهد که آنان با دعا و آرزوی شهادت طلبی به جبهه ها شتافتند، به طور مثال می توان به وصیت نامه شهید حسینعلی نوری اشاره کرد که کشاورزی روستایی بود و در بخشی از وصیت نامه اش نوشت که خدایا! اگرچه لیاقتش را ندارم ولی آرزویم شهادت را که در قلب و جان من است برآورده کن، البته شاید من واژه شهادت را نشناختم که این چنین گستاخانه آن را از تو طلب می کنم.

حجت الاسلام صادقی سپس گفت: این جملات نشان می دهد که شهدای ما به چنان معرفتی دست یافته اند که در عین اشتیاق بی نظیر برای شهادت، اما همچنان خود را در این وادی عظیم و متعالی، کوچک و خوار می شمارند و از خداوند تقاضای عفو و بخشش دارند.

وی اضافه کرد: وصیت دیگر در این موضوع، بخشی از وصیت نامه دانش آموز شهید ذبیح الله مقدسی است که می نویسد ما می دانیم راهی که رفتیم در نهایت به کمال و وصال می انجامد و ما شهیدان، این راه را با عشق و علاقه و افتخار طی کردیم. جالب این است که این دانش آموز قبل از شهید شدن هم خود را در زمره شهدا می بیند و با عبارت «ما شهیدان» آن را نشان می دهد و درسی فراموش نشدنی به عاشقان شهادت می دهد که باید قبل از شهید شدن، شهید بود.

روایتگر سیره شهدا در ادامه به وصیت نامه دیگری از یک راننده کامیون اشاره کرد که بیان می دارد در جبهه خدا را شناخته است و به همین دلیل از فرمانده اش خواست تا بجای پشت جبهه، در خط مقدم خدمت کند و در همان جا به شهادت رسید.

وی با بیان این که عشق به شهادت در شهدا موج می زد تأکید کرد: امروز هم در عصر انتظار، همه منتظران می توانند با عمل به وظایف فردی و اجتماعی خود، منتظران حقیقی حضرت موعود (عج) باشند و ان شاء الله این توفیق نصیب همه عاشقان شهادت بشود که بتوانند در رکاب حضرت حجت (عج) به شهادت و لقای الهی دست یابند و از این فوز عظیم محروم نمانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار