مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم با تاکید براین که دولت تدبیر و امید بیشترین حمایت را از اشتغال‌زایی درحوزه فاوا داشته‌است گفت: درتازه ترین اقدام در این زمینه بسته جدید تسهیلاتی به کسب وکارهای حوزه فاوای قم اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۰۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 12 October 2020

به گزارش تابناک قم، سیدرضا موسوی با اشاره به تشکیل کارگروه استانی برای پرداخت تسهیلات حمایتی ۱۰۰میلیارد ریالی در قالب طرح‌های ایران کارفا افزود: با توجه به برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات برای تخصیص یک بسته تسهیلاتی به کسب وکارهای حوزه فاوای هر استان کارگروه استانی برای پرداخت این تسهیلات به زودی تشکیل می‌شود.

وی افزود: اعضای این کارگروه شامل مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات ،نماینده استاندار، مدیرکل پست بانک، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان و رئیس پارک علم وفناوری است.

موسوی گفت: این تسهیلات در حوزه های توسعه اپلیکیشن، بازی های موبایلی ، توسعه کسب وکارهای نوپا ، توسعه کسب وکارهای غیر نوپا، ایجاد وتوسعه شتاب دهنده های سازمانی و حمایت از اصناف فعال در حوزه فاوا براساس ضوابط کلی پذیرش طرح ها ودستورالعمل های ابلاغی، از این بسته های حمایتی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم با اشاره به تدوین ۱۰ طرح حمایتی در قالب این بسته تسهیلاتی افزود: برای حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپای دارای اپلیکیشن موبایلی بین ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات درنظر گرفته شده‌است که این تسهیلات بر اساس  میزان نصب فعال نرم افزار و تعداد نیروی انسانی تمام وقت این شرکت ها تعیین می‌گردد.

وی ادامه داد: برای حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپای دارای بازی‌های موبایلی و توسعه کسب وکارهای نوپا نیز میزان تسهیلات تا ۱۵۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۵ درصد و ۱۲ ماه دوره تنفس در قالب این بسته حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

موسوی با اشاره به طرح در نظر گرفته شده برای حمایت از توسعه کسب و کارهای غیرنوپای حوزه فاوا، اظهار داشت: همه شرکت‌های با سابقه ثبت بیش از ۳ سال که طرح معرفی کسب و کار آنها مرتبط با حوزه فاوا بوده و در سامانه ایران نوآفرین ثبت نام و درآمد شرکت در اظهارنامه مالیاتی سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد نیز می‌توانند از تسهیلات حمایتی به میزان حداکثر ۳  میلیارد تومان با نرخ بهره ۹ درصد با داشتن شرایط لازم دریافت نمایند.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم افزود: برای حمایت از توسعه پلتفورم های ارائه خدمات بر بستر فناوری اطلاعات نیز حداکثر ۳ میلیارد تومان با نرخ بهره ۹ درصد، بازپرداخت تسهیلات ۳۶ ماه و دوره تنفس ۱۲ ماه در صورت تائید پلتفرم به عنوان پلتفرم برگزیده در حوزه تعریف شده بر اساس شاخص های تدوین شده در هر حوزه توسط سازمان در نظر گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: تعیین تسهیلات برای حمایت از عرضه کنندگان محصول در پلتفرم‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات، حمایت از توسعه فعالیت های واحدهای صنفی حوزه فاوا، حمایت از برگزیدگان رویدادهای نوآوری حوزه فاوا، حمایت از ایجاد و توسعه شتابدهنده های تخصصی و سازمانی فاوا و حمایت از ایجاد و توسعه صندوق های جسورانه سازمانی حوزه فاوا از دیگر طرح های این بسته حمایتی است که بر اساس شرایط ابلاغی هر طرح سقف تسهیلات در آن تعریف شده‌است.

موسوی ادامه داد: پیش از این تعداد۹۰ نفر در استان قم به منظور برخورداری از خدمات نوآفرین و طرح بوم واره در سامانه ایران نوآفرین ثبت نام کرده‌اند.

شرایط شناخت یک استارتاپ به عنوان کسب و کار نوپا برای استفاده از امتیازات این است که  سرمایه شرکت کمتر از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، عمر شرکت کمتر از سه سال، سود شرکت مجدد در شرکت سرمایه گذاری شود و همچنین درآمد سالانه شرکت کمتر از ۵ میلیارد ریال باشد.
شرکت های نوپا، شرکت های بزرگ یا دارنده پروانه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های توسعه دهنده پلتفورم، عرضه کنندگان محصول بر بستر فاوا و همچنین اصناف دارای گواهی کسب از نظام صنفی رایانه ای گروه های هدف طرح ایران نوآفرین است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار