معاون آموزش‌وپرورش استان قم از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» خبر داد و گفت: دوران کرونا هم مانع تلاش دانش آموزان قمی در صیانت از میراث ارزشمند سردار شهید سلیمانی نشده است.
کد خبر: ۹۰۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 11 October 2020

به گزارش تابناک قم، اکبرعلی بابایی با اشاره به لزوم شناخت ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی اظهار داشت: راه و رسم شهید سلیمانی که در قلب همه آزادی خواهان و مستضعفان جهان جای دارد تبدیل به مکتبی شده که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز است بنابراین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آموزه‌های دینی مکتب سردار در برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی مدارس استان موردتوجه قرار می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش‌وپرورش استان قم اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» را گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان و صیانت از میراث ارزشمند سردار به‌عنوان مدرسه و مکتب درس‌آموز و بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید معرفی کرد.

وی بابیان موضوعات و محورهای شرکت در این جشنواره تصریح کرد: این جشنواره در 14 محور رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت‌آمیز با کودکان و نوجوانان ویاران سردار، ساده زیستی و اخلاص در عمل، کارآمدی، مردم‌دوستی و خدمت به مردم و وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب و مواردی از این قبیل انجام می‌شود.

به گفته بابایی این جشنواره در دو بخش در رشته‌های شعر، داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره، خوشنویسی و نقاشی ویژه فرهنگیان همچنین دانش آموزان دو مقطع ابتدایی و متوسطه نیز می‌توانند در رشته‌های نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی، دکلمه خوانی و خاطره‌نویسی و دل نوشته ویژه دانش آموزان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مسئول آموزشی با اشاره به زمان و نحوه ارسال آثار در این جشنواره خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره از 18 شهریورماه تا دهم آذرماه از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزی شاد و کانال اختصاصی جشنواره به آدرس (99@Alamdar) فرصت ارسال آثار دارند که تا به امروز استان قم با ارسال بیش از 130 اثر در جایگاه هفتم کشوری قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار