رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم با اشاره به این که صنعت قم راهبرد جهش تولید را با صرفه جویی ارزی اجرا کرد، گفت: تنها داخلی سازی ۹ محصول درقم از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه موجب کاهش واردات آن‌ به ارزش ۵۱ میلیون دلار شده‌است.
کد خبر: ۹۰۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 11 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: عملیاتی ساختن راهبرد توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل در اولویت برنامه کاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم است و در همین رابطه محصولات وارداتی مورد نیاز کشور طی یک برنامه مشخص، داخلی سازی شده و از خروج ارز برای خرید آن‌ جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: به همین منظور در مسیر تحقق شعار جهش تولید، ۹ محصول اتوبوس فرودگاهی، گراند پاور هواپیما، پی یو کفش، میله فلزی دور تشک، مبدل خودرو،‌ قطعات ماشین لباسشویی،‌ ظرفشویی و جاروبرقی، دستگاه ایکس ری صنعتی در داخل استان شناسایی و داخلی سازی شد.

وی افزود: همچنین شناسایی و داخلی سازی ۱۵ محصول و ماده اولیه وارداتی را در چرخه صنعت قم دنبال می‌کنیم تا از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری کرده و ظرفیت‌های صنعتی استان را ارتقا دهیم.

سیجانی گفت: ایجاد محدودیت و ممنوعیت درواردات کالاهای داخلی سازی شده و اعطای مشوق‌های متنوع همچون ارائه تسهیلات مالی ارزان‌قیمت یا تخفیف‌های مالیاتی به واحدهای صنعتی که نسبت به داخلی سازی کالاهای موردنیاز کشور اقدام کنند ازجمله راهکاری سازمان صمت قم برای اجرای موفق راهبرد ساخت داخل است.

وی بیان کرد: همچنین استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استان برای تشویق مردم به خرید کالای ایرانی و حمایت هرچه بیشتر ایشان از صنعتگران داخلی ازجمله راهکارهای موثر برای موفقیت این راهبرد اقتصادی است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار