مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم مطرح کرد؛
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با توجه به آغاز موج سوم کرونا در قم در خصوص تدفین اموات کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷ 11 October 2020

به گزارش تابناک قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با توجه به آغاز موج سوم بیماری کرونا در قم، اظهار کرد: مردم باید برای آگاهی از مراحل اداری لازم برای متوفا با ۱۵۳۰ تماس بگیرند.

وی زمان اطلاع‌رسانی دقیق به آرامستان بهشت معصومه (س) و تماس با ۱۵۳۰ را بعد از دریافت گواهی فوت و تسویه‌حساب با بیمارستان اعلام کرد و افزود: متوفا بعد از طی این مراحل در بیمارستان می‌تواند به بهشت معصومه (س) انتقال داده شود.

موسوی نیارکی ادامه داد: بیمارستان بعد از اتمام مراحل اداری با بهشت معصومه (س) تماس می‌گیرد، اما بعد از انتقال نیز گاهی نیازمند بررسی و تأیید پزشک قانونی است که می‌تواند زمان‌بر باشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم از مردم خواست بعد از پایان تمام مراحل اداری زمان تشیع جنازه را مشخص کنند و تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از ازدحام و دعوت از خویشاوند‌ان خودداری و مراسم را با کمترین افراد برگزار کنند.

وی از ممنوعیت دفن اجساد کرونا، شبه کرونا و بیماری حاد تنفسی در آرامستان‌های داخل شهر خبر داد و گفت: متأسفانه باوجود همه قوانین و مقررات برای رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی هنگام دفن، هنوز مردم اصرار برای انتقال متوفا به داخل شهر دارند.

موسوی نیارکی نحوه دفن اموات کرونایی را در بخش‌ها و دهداری‌ها توضیح داد و تصریح کرد: درصورتی‌که بخش‌دار یا دهدار به‌صورت کتبی اعلام کند که "هنگام دفن تمام موارد بهداشتی رعایت می‌شود"، اجازه خروج متوفا از بهشت معصومه صادر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم حضور نماینده مرکز بهداشت را در آرامستان لازم دانست و بیان کرد: یکی از دلایل اجازه ندادن دفن در سایر آرامستان‌ها نبود نماینده مرکز بهداشت و نظارت بر مراحل دفن متوفا است.

وی با تأکید دوباره بر حضور نیافتن شهروندان در مراسم تشیع جنازه، بیان کرد: گرفتن مراسم سر مزار باید با حداقل افراد برگزار شود و همه افراد از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنند.

موسوی نیارکی هزینه دفن در قطعه ۴۲ ویژه کرونا را رایگان اعلام کرد و ادامه داد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر قم برای دفن در سایر قطعات باید هزینه قبر با ۲۰ درصد تخفیف پرداخت‌ شود و از طرفی امر تطهیر رایگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار