مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: استاندارد جهانی زمان متوسط رسیدن آتش نشانی به محل امداد، چهار دقیقه و در قم سه دقیقه و ۲۰ ثانیه است.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳ 29 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس جعفری در نشست رسانه ای شهرداری قم که به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: در سال های اخیر ۱۲ ایستگاه آتش نشانی را در شهر قم افتتاح کردیم و اینکه یک شهری به تعداد ایستگاه های موجود خود شروع به احداث ایستگاه های جدید بکند و یک رشد ۱۰۰ درصدی داشته باشد، بی سابقه می باشد.

جعفری همچنین موضوع جذب نیرو در آتش نشانی قم به میزان ۲۰۰ درصد نیروهای موجود را نیز اقدامی بی سابقه توصیف کرد و گفت: در حالی که نیروهای آتش نشانی قم تنها ۱۷۹ تَن بود و این تعداد نیرو نیز برای شهری مانند قم با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تَن جمعیت بسیار کم است، در یک مرحله ۳۰۰ نیرو جذب آتش نشانی قم شد.

وی اضافه کرد: به تازگی ۶۰ نیروی دیگر نیز جذب این سازمان شده که در حال آموزش هستند و تا یک ماه آینده به جمع پرسنل آتش نشانی قم خواهند پیوست.

مدیرعامل آتش نشانی قم افزایش زمان رسیدن به محل حادثه را از نتایج ساخت ایستگاه و جذب نیرو در این سازمان عنوان کرد و گفت: در گذشته مدت رسیدن خودروهای آتش نشانی قم به محل حادثه حدود ۶ دقیقه بود ولی به سه دقیقه و ۲۰ ثانیه کاهش پیدا کرده در حالی که استانداردهای جهانی چهار دقیقه است.

وی خریداری کردن ۳۳ خودرو، یک نردبان و ۱۰ دست سِت هیدرولیک را نیز از جمله اقدام های صورت گرفته در آتش نشانی قم به منظور ارتقای کمی و کیفی این سازمان خدمات رسان عنوان کرد و گفت: با توجه به تک شهر بودن قم و اعزام نیروهای آتش نشانی قم به بخش های تابعه و همچنین وجود استخرها و سدهای آب در مناطق اطراف شهر و احتمال غرق شدن افراد، تعدادی لباس های غواصی را نیز برای انجام عملیات نجات خریداری کردیم.

وی با یادآوری اینکه شهرداری بیش از ۱۰۰ نوع خدمت را به شهروندان ارائه می دهد و به عنوان یک مجموعه خدماتی به غیر از منابع شهرداری منبع درآمدی دیگری ندارد خاطرنشان کرد: هزینه پرسنلی آتش نشانی قم ماهیانه بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال است و تجهیزات انفرادی یک نیروی آتش نشانی نیز ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در بردارد.

مدیرعامل آتش نشانی قم در بخش دیگری از سخنان خود نبودن یک ایستگاه مرکزی آتش نشانی را در قم مورد توجه قرار داد و گفت: این نقیصه با موافقت شهردار و شورای اسلامی شهر برطرف شده و عملیات اجرایی احداث این ایستگاه مرکزی از امروز آغاز خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار