مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: جای ایستگاه مرکزی در شهر ما خالی بود که با موافقت شهردار و شورای شهر این مشکل هم در حال رفع است؛ زمینی در کنار بلوار پیامبراعظم در اختیار گرفتیم که بیش از 8 هزار مترمربع وسعت دارد و عملیات عمرانی آن آغاز شده است و امکانات خاصی در این ایستگاه تعبیه خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 28 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس جعفری ظهر امروز در نشست رسانه‌ای تشریح جزئیات افتتاح هفت پروژه در حوزه خدمات شهری شهرداری قم، با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی بیش از 100 خدمت ایمنی به مردم ارائه می‌دهد اظهار کرد: 12 ایستگاه آتش‌نشانی را توانستیم طی سال‌های اخیر به بهره‌برداری برسانیم و رشد کامل در ایستگاه‌ها اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه 300 نیروی آتش‌نشان طی سال‌های اخیر جذب کردیم افزود: مجموعه سازمان آتش‌نشانی توانسته اکثرا نیروهای بومی را جذب کند و زمان را به کمتر از 4 دقیقه رساندیم که استاندارد این کار 4 دقیقه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیان کرد: شهردار قم نظر ویژه‌ای به بحث ایمنی دارند و بارها تاکید کرده‌اند که جان و مال مردم بسیار مهم است و باید خدمات ویژه‌ای در این زمینه ارائه شود و دستورات خوبی برای تجهیز سازمان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر 33 خودرو، یک نردبان، 10 دست ست هیدرولیک، لباس‌های غواصی و... خریداری کرده‌ایم که بیش از 34 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که اگر این اتفاق نیفتاده بودیم باید بالای 300 میلیارد تومان هزینه می‌کردیم.

جعفری با بیان اینکه 140 شیر هیدرانت در شهر داشتیم که طی سال‌های اخیر به 300 شیر رسانده‌ایم که بیش از 100 درصد افزایش نشان می‌دهد تصریح کرد: 24 ایستگاه آتش‌نشانی فعال داریم که تنها کلان‌شهر کشور هستیم که استاندارد بین‌المللی ایستگاه آتش‌نشانی را دارد.

وی افزود: جای ایستگاه مرکزی در شهر ما خالی بود که با موافقت شهردار و شورای شهر این مشکل هم در حال رفع است؛ زمینی در کنار بلوار پیامبراعظم در اختیار گرفتیم که بیش از 8 هزار مترمربع وسعت دارد و عملیات عمرانی آن آغاز شده است و امکانات خاصی در این ایستگاه تعبیه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: مجموعه دفتر مدیریتی سازمان آتش‌نشانی و ستاد فرماندهی آتش‌نشانی به این محل منتقل خواهد شد. در مواقع اضطراری سوله‌های بحران بسیار کاربردی هستند و می‌شود از آنها برای اسکان اضطراری و حفظ سلامت شهروندان استفاده کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار