معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم،‌ گفت: استفاده از ظرفیت بقعه های استان و موقوفه های آنها به منظور برگزار دوره‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در مشاغل خانگی برنامه ریزی شده‌است.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 28 September 2020

به گزارش تابناک قم، غلامعلی رحیمی افزود: با پیگیری‌های انجام شده،‌سازمان اوقاف و امور خیریه استان در نظر دارد به منظور ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت ها و مزیت های نسبی موقوفات و بقعه های استان از جمله دار بودن فضا و سالن برای آموزش، کارگاه های تولیدی با اولویت مشاغل خانگی را در کنار امزامزادگان راه اندازی کند.

وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی مشاغل خانگی از جمله گوهرتراشی، تولید میوه های خشک، فراوری و بسته بندی گیاهان تولیدی و عرقیات، تولید و بسته بندی ماسک و همچنین خیاطی و چندین رشته دیگر با همکاری مرکز فنی و حرفه ای و کارآفرینان برتر بخش خصوصی راه اندازی می‌شوند.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، ادامه داد: افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، علاوه بر دادن مدرک معتبر توسط فنی و حرفه ای ، دستگاه،‌تجهیزات و همچنین مواد اولیه دریافت می کنند که تولیدات آنها نیز توسط کارآفرین ها و بخش خصوصی به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه اوقاف در این طرح تصدی‌گری نمی‌کند و این موضوع به عهده کارآفرینان و بخش خصوصی است، افزود: هدف از این طرح ایجاد اشتغال پایدار برای مجاوران و زنان سرپرست بقعه ها و موقوفات قم است که در این راستا، تفاهم نامه ای میان اوقاف و بخش خصوصی برای خرید تضمینی این محصولات توسط بخش خصوصی و کارآفرینان قم به امضا می‌رسد.

وی تاکید کرد: این طرح در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید و به منظور ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی خانوارها با اولویت خانم های سرپرست خانوار و مجاورین بقاع متبرکه استان قم است.

رحیمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی گوهرتراشی سنگ های قیمتی و نیم قیمتی در استان قم در جوار یکی از بقعه های استان گفت: ثبت نام در این طرح رایگان بوده و ظرفیت هر دوره ۲۰ نفر است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، اظهار داشت: تمام هزینه‌های طرح نظیر خرید دستگاه، محل کار و مواد اولیه توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم تامین می گردد و هزینه ی آن پس از ایجاد مهارت به صورت فروش اقساطی برای بهره مندی سایر متقاضیان این طرح به کار گرفته خواهد شد.

وی گفت: دوره آموزش مقدماتی و آشنایی با این هنر(گوهر سنگها و تراش آن) و گزینش هنرجویان به صورت فشرده و به مدت ۶ ساعت طی یک هفته الی ۱۰ روز در ۲ الی ۳ جلسه آموزش به صورت رایگان برگزار خواهد گردید.

رحیمی ادامه داد: پس از پایان دوره آموزش مقدماتی و کسب موفقیت و مهارت افزای هنرجویان طی آن دوره در صورت تکمیل ظرفیت دوره، آموزش تکمیلی تراش گوهرسنگ ها ( تراش دامله) زیر نظر مربیان مجرب برگزار و هنرجویان جهت کسب مدارک لازم فنی و حرفه ای و یا صنایع دستی به آن قسمت ها معرفی خواهند شد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، تاکید کرد: پس از پایان دوره ی آموزشی مقدماتی و تکمیلی ، قراردادی میان مجری(هنرجو) و راهبرشغلی منعقد و کلیه محصولات تولید شده مورد تایید راهبر شغلی از هنرآموز به صورت تضمینی خرید می‌گردد.

وی افزود: سایر دوره‌های آموزشی درحوزه‌های مختلف دوزندگی شامل تولید انواع کیف و چمدان، تولید میوه خشک و محصولات و مشاغل خانگی نیز به مرور اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار