مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شیوع گسترده کرونا دامن می‌زند.
کد خبر: ۹۰۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶ 28 September 2020

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با ذکر این مطلب که قدردان تلاش موکب‌ها در طول سالهای گذشته هستیم، گفت: انتظار داریم با توجه به عدم برگزاری اربعین حسینی، برنامه‌های خوبی در حمایت از اقشار ضعیف داشته باشند. موکب‌ها، پایگاه مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان برپا کنند و در این شرایط سخت معیشتی به میدان بیایند و این کمک‌ها را در یک طرح ساماندهی شده به دست مردم برسانند.

وی تصریح کرد: در موج اول و دوم کرونا، کمک های خوبی از طرف قرارگاههای مردمی و گروههای جهادی انجام شد، امروز نیز ستاد مردمی با مشارکت موکب‌ها باید در اوج سوم کرونا وارد صحنه شوند و این کمک‌ها را به دست مردم برسانند. در طول 8 ماه با این بیماری در سطح ایران و جهان مقابله می‌کنیم و تاکنون هیچ گونه درمان و واکسنی برای کنترل بیماری به دست نیامده است و برخلاف آن چه تصور می‌شد کرونا در جاهای گرم اوج گرفت.

وی اظهار داشت: موج سوم کرونا دلایل مهمی دارد، بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمعات و مسافرت‌ و برخی بازگشایی‌ها موجب افزایش شیوع کرونا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم عنوان کرد: اگر مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها و بهداشت عمومی و زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه بیشتری نشان دهند، در مهار کرونا موفق‌تر هستیم.

وی گفت: در موج اول کرونا با همراهی مردم توانستیم به کنترل وضعیت بپردازیم، در ایام محرم بسیاری از هیئت‌های مذهبی توجه خوبی به رعایت بهداشت داشتند.

اروجی با ذکر این مطلب که به دلیل عادی شدن کرونا در میان مردم، هر روز به بیماران بدحال افزوده می‌شود، یادآورشد: با توجه به 15 روز آینده تا زمانی که هنوز شیوع کرونا گسترش پیدا کند، محدودیت‌ها وجود دارد.

وی افزود: اگر هیئتی مجوزی را در جهت برگزاری مراسم اخذ می‌کند موظف به رعایت پروتکل‌ها و حفظ سلامت مردم است و باید با فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور در مراسم باز مانع از انتشار ویروس شود، ضمن اینکه توزیع پذیرایی نیز ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم بیان کرد: هر یک از بیماران کرونایی موجب انتشار ویروس به بیش از ده نفر می‌شود و باید باور داشته باشیم که زدن ماسک و رعایت بهداشت می‌تواند مانع از به خظر افتادن جان دیگران شود.

وی خاطرنشان کرد: برای روزهای پایانی صفر نیز پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود، وضعیت شیوع کرونا قابل پیش‌بینی نیست و به زودی با کاهش دما، شیوع آنفلوآنزا نیز اتفاق می‌افتد و هیچ وضعیتی از تاثیر آنفلوآنزا بر روی گسترش کرونا مشخص نیست و باید مراقب باشیم، چرا که تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شیوع گسترده کرونا دامن می‌زند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار