مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم گفت: ایستگاه آتش‌نشانی مادر و بزرگ در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۴ 28 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس جعفری، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن این ایام با 7 مهرماه، روز ملی آتش نشانی اظهار داشت: این روز به دلیل شهادت 60 نفر از نیروی آتش‌نشانی در جریان دفاع مقدس در سال 58 نام‌گذاری شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی، بمباران شدیدی توسط هواپیماهای بعثی عراق به ویژه نقاط صنعتی و پالایشگاه‌های آبادان را مورد هدف قرار داد و در این روز آتش‌نشانان استان خوزستان در جهت عملیات اطفاء حریق به صحنه آمدند.

وی تصریح کرد: در حین عملیات، بارها منطقه در آن روز بمباران شد، اما نیروهای شجاع دست از کار نکشیدند و تعداد زیادی از همکاران در جهت نجات جان افراد شهید شدند و این روز به نام آتش نشان نام گذاری شد.

جعفری در ادامه پیرامون ظرفیت‌های آتش‌نشانی در قم بیان کرد: در حال حاضر 24 ایستگاه آتش نشانی در قم فعال است که با توجه به میزان جمعیت، تناسب خوبی بین امکانات و تجهیزات دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جهت افزایش ظرفیت‌های خدماتی در حوزه آتش نشانی، ایستگاه آتش‌نشانی مادر و بزرگ در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم عنوان کرد: جانمایی ایستگاه آتش‌نشانی مادر در قم کارشناسی شده است، چرا که بلوار پیامبر اعظم(ص) دارای مرکزیت است و در مسیر به شرق و غرب و شمال و جنوب استان دسترسی وجود دارد.

وی گفت: این ایستگاه بسیار بزرگ براساس برآورد‌های انجام شده برای ساخت ابنیه به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این اعتبار به غیر از هزینه تجهیزات است.

جعفری تصریح کرد: قیمت یک بالابر مجهز بیش از 50 میلیارد تومان است و در تجهیز آتش نشانی به بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، پروژه به مزایده رفته و واگذاری طرح به پیکانکار شروع شده است و با کلنگ زنی زمین، ساخت آن آغاز می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار