معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سلامت دانشجویان خط قرمز ما است و ما برای حفظ سلامت دانشجویان تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها را به حداقل برسانیم.
کد خبر: ۹۰۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ 25 September 2020

به گزارش تابناک قم، سید کمال اسحاق حسینی، با اشاره به وضعیت آموزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: سال گذشته با شیوع ویروس کرونا به صورت ناگهانی دانشگاه‌ها با تعطیلی قابل توجهی روبرو بودند و بعد از آن نیز موضوع فعالیت غیرحضوری دانشگاه‌ها مطرح شد هر چند در آن زمان کم‌ترین بسترهای الکترونیک در دانشگاه وجود داشت اما آزمون‌های غیرحضوری به شیوه مطلوبی برگزار کرده و ترم دوم سال گذشته را با هر شرایطی به پایان رساندیم.

وی اضافه کرد: امسال نیز با توجه به سخت‌تر شدن شرایط استان قم آموزش‌ها را را افزایش دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال خواهیم کرد اما بسترهای آموزش الکترونیک نیز تقویت شده و ما تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ها در صورت امکان به صورت مجازی دنبال شود. دانشگاه‌ها از 15 شهریورماه فعالیت خود را آغاز کردند اما برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویان و دروس با تاخیر بیشتری کار خود را دنبال کردند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: چندین نشست در شورای آموزشی دانشگاه با حضور رؤسا و معاونان دانشگاه‌ها برگزار شد تا بتوانیم برخی از کلاس‌های عملی داشته باشیم اما اکنون با شروع موج سوم کرونا کلاس‌های تئوری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشجویان بومی و غیربومی ترم آخر در اولویت استفاده از خدمات از جمله خوابگاه‌ها هستند، عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع سلامت دانشجویان است و تلاش می‌کنیم تا این خط قرمز را حفظ کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: زمانی که مشخص شود کدام دانشجو در کدام بخش و بیمارستان به عنوان کارورز حضور می‌یابد، تجهیزات مورد نیاز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آن‌ها نیز با توجه به شرایط دانشجویان تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فشرده‌سازی دوره حضور دانشجویان در واحدهای عملی مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: دغدغه توجه به کیفیت آموزش دانشجویان همچنان وجود دارد و ما برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان باید بتوانیم آن‌ها را به یک سطح قابل توجه علمی و تجربی برسانیم.

حسینی عنوان کرد: دانشجویانی که کرونا دارند یا مشکوک هستند بعد از دوره درمان باید 14 روز قرنطینه را حفظ کنند و این افراد باید با واحد برنامه‌ریزی ارتباط گرفته تا از دروس خود عقب نمانند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: علاوه بر تخفیفاتی که به دانشجویان دارای معدل مطلوب یا شرایط خاص داده می‌شود، فراخوانی اعلام کرده‌ایم تا افرادی که در پرداخت دانشجو با مشکل روبرو هستند را شناسایی و برای آن‌ها تدبیری بیاندیشیم.

وی اضافه کرد: دانشجویان در هر رشته‌ای باید کلاس‌های عملی خود را بگذرانند و دروس باید ارائه شود اما تلاش ما این است که دروس عملی در ترم‌های آینده دنبال شود.

حسینی با بیان اینکه میان دانشجویان بومی و غیربومی تفاوتی در آموزش وجود ندارد، مطرح کرد: وزارت بهداشت در ابلاغ‌های خود تاکید داشته که دانشجویان برای حضور در کلاس‌های درس مختار هستند و می‌توانیم برای افرادی که حاضر به حضور در کلاس‌ها نیستند شرایط لازم را فراهم کنیم، حتی نیامدن دانشجویان از سنوات تحصیلی مجاز آن‌ها نیز کم نمی‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: برای دانشجویان دندانپزشکی دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تری درنظر گرفته شده که در این رشته پزشکی درصد به خطر افتادن سلامت دانشجویان بیشتر است.

وی تصریح کرد: سلامت دانشجویان خط قرمز ماست و ما برای حفظ سلامت دانشجویان تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها را به حداقل برسانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار