رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی متکی بر فرهنگ غرب می‌شویم و دست نیاز به دشمن دراز می‌کنیم و مردم را از عرصه اثرگذاری و تصمیم‌گیری و ایفای نقش دور می‌کنیم سرنوشتی جز اینکه امروز در حوزه‌هایی چون فرهنگ و اقتصاد آسیب‌پذیر هستیم نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 23 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مراسم افتتاح مراکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در هشت استان کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی موزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در هشت استان کشور اظهار کرد: قصد همه ما از راه‌اندازی این مراکز این است که همه نسل‌های بعدی از این خاطراتی که گفته می‌شود و سوابقی که دیده می‌شود و از عزت‌آفرینی که اتفاق افتاد، آن هم در مقطعی که شهدا و امام شهدا در ابتدای انقلاب موجب احیای مجدد اسلام و عزت و افتخار مسلمین شدند، آگاه شوند و این افتخار در تاریخ بماند.

وی با اذعان به اینکه وظیفه امروز یکایک ما این است که این مساله را به درستی درک کنیم که ریشه و مبنای چنین عظمت و شکوهی برای اسلام و مسلمین و ملت ایران کجاست خاطرنشان کرد: اینکه امام راحل فرمودند که دفاع مقدس مدرسه حل مشکلات و محل خلاقیت و خلق ایثار بود، ریشه آن در این بود که در دوران دفاع مقدس باور همه رزمندگان بر این بود که تکیه و اعتقادشان باید بر سنت‌های الهی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این افتخارها نتیجه باور و اعتقاد ما است؛ ما اگر بخواهیم تفاوت بین سنت‌های الهی را که تکیه ما است مثال بزنیم، در فرماندهی آزادسازی دفاع مقدس در زمان بنی‌صدر و بعد از آن بود؛ از زمانی که بنی‌صدر عزل شد مردم با سازماندهی وارد عرصه دفاع مقدس شدند و سپس تمام توان خود را جمع کردند تا در برابر دشمن متجاوز بایستند و بلافاصله حصر آبادان شکست و عملیات بزرگ فتح‌المبین اتفاق افتاد.

قالیباف با تاکید بر اینکه سنت‌های الهی ماندگارند گفت: در دستگاه خدا سنت الهی تا هستی هست برقرار است و مثل قوانین ما نیست که گاهی باشد گاهی تغییر داده شود و گاهی عکس آن باشد.

وی تصریح کرد: ما امروز در این موزه‌ها نمی‌آییم که خاطره بگوییم اگرچه خاطره و بازگویی تاریخ بسیار مهم است ولی باید بگوییم که این موزه‌ها محل نمایش تحقق سنت‌های الهی است جایی که ما در این مسیر گام برمی‌داریم و پیش‌ می‌رویم.

قالیباف ادامه داد: این موزه‌ها نشان می‌دهد که جنگ تمام شده اما جهاد همچنان ادامه دارد؛ سنت الهی فقط در حوزه نظامی و امنیتی نیست، سنت الهی در حوزه فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی، محیط زیست و... هم هست. این موزه‌ها را به عنوان یک نماد می‌گذاریم که همه ببینیم که فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است.

وی با تاکید بر اینکه عمده فرماندهان و رزم‌آوران دفاع مقدس همین مردم بودند که آمدند سپاه و بسیج را بالنده کردند و برپایه سنت الهی افتخار آفریدند خاطرنشان کرد: سبک زندگی ما باید از این موزه‌ها و نمادها به بیرون منتقل شود. امروز هم اگر در عرصه‌هایی خصوصا در مسائل اقتصادی و فرهنگی در کشور ناموفقیم، کارنامه قابل قبولی نداریم و شرمنده مردم هستیم برای این است که از این دو باور بزرگ که رمز پیروزی است فاصله گرفتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی متکی بر فرهنگ غرب می‌شویم و دست نیاز به دشمن دراز می‌کنیم و مردم را از عرصه اثرگذاری و تصمیم‌گیری و ایفای نقش دور می‌کنیم سرنوشتی جز اینکه امروز در این حوزه‌ها آسیب‌پذیر هستیم نخواهیم داشت و امری طبیعی است.

وی با اذعان به اینکه هفته دفاع مقدس هفته یادآوری چنین فرهنگ و باوری است گفت: باید برگردیم به فرهنگ خداباوری و مردم باوری که ما را منسجم کرده و سازماندهی می‌کند و استقلال و آزادی ما را حفظ می‌کند.

قالیباف در پایان سخنان خود تصریح کرد: در این راه باید گام برداشته و از خداوند بزرگ بخواهیم که به حق یکایک بزرگان و شهدا برگردیم و گام در این مسیر برداریم. مطمئن باشید اگر در اداره کشور، برنامه ریزی، قانون‌نویسی، حوزه قضائی، روابط اجتماعی، تربیت فرزندان، زندگی شخصی، حوزه حقیقی و حقوقی خود این دو باور را داشته باشیم به سرعت به سمت موفقیت، آسایش، آرامش و سعادت حرکت خواهیم کرد که این وعده خدا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار