مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: ۴۸۶ نوع محصول در این منطقه تولید می‌شود که چنین تنوعی در نوع خود بی‌نظیر و نشان‌دهنده جایگاه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در تحقق راهبرد جهش تولید است.
کد خبر: ۹۰۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 23 September 2020

سید مهدی علیزاده طباطبایی بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای نهمین سال پیاپی از نظر تنوع محصول و تعداد مصوباتی که از کمیسیون تعیین ارزش‌افزوده دبیرخانه شورای عالی هماهنگی امور مناطق گرفته‌شده است، رتبه نخست را در بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به دست آورد.

وی افزود: کسب رتبه برتر در زمینه تنوع محصول و میزان تولید کالا توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نشان‌دهنده موقعیت ممتاز آن برای سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: بیشتر فعالیت‌های اقتصادی جاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان رویکرد تولیدی دارد و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و سایر حوزه‌ها می‌توانند از معافیت‌های در نظر گرفته‌شده برای فعالیت در این منطقه بهره‌مند شوند.

علیزاده طباطبایی با اشاره به جریان داشتن فعالیت‌ تجاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز گفت: این منطقه دارای مجوز عام است و همه نوع فعالیت اعم از تولیدی و تجاری در آن مجاز محسوب می‌شود، ازاین‌رو همه نوع فعالیت تولیدی، تجاری و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جریان دارد.

وی با اشاره به این‌که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان یکی از مهمترین مراکز اقتصادی کشور و کانون‌ جذب سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: با حمایت مسئولان و تلاش صنعتگران تاکنون بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باوجود تحریم‌های ظالمانه در این منطقه تولید و به بازار عرضه‌شده است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه، به‌عنوان مهمترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور نزدیک است، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، بنابراین برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

تاکنون ۱۵۳ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه پروانه بهره‌برداری دریافت نموده‌اند که ۱۴۱ واحد فعال و این رقم نمایان گر فعالیت ۹۲ درصد از واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار