در بیست و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان درباره نحوه پرداخت و معرفی پرونده‌های واحدهای تولیدی معرفی‌شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات رونق تولید و جانمایی برای نمایشگاه تولید و ساخت داخل بحث و مصوباتی اجرا شد.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۷ 23 September 2020

به گزارش تابناک قم، بیست و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان عصر امروز با حضور معاون اقتصادی استاندار و مدیران بخش صنع و اقتصادی استان، دستگاه‌های مرتبط و کمیته‌های تخصصی این ستاد در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این جلسه اظهار داشت: با هدف رفع نیازمندی‌های واحدهای تولیدی و هم‌زمان تبلیغ واحدهای تولیدی توانمند و با ظرفیت، نمایشگاه بلندمدت در کنار نمایشگاه دائمی و یک مکان مناسب در شهرک شکوهیه مستقر و جانمایی شود.

به گفته مهرداد غضنفری، تاکنون 180 واحد صنعتی و تولیدی مهم و شاخص مشخص و قرار شد با هدف نمایش توانمندی‌های این واحدها و هم‌چنین برطرف کردن نیازهای این واحدهای تولیدی از دیگر واحدهای صنعتی یک نمایشگاه کوتاه‌مدت ایجاد شود که برای این امر یک مکان مناسب در شهرک شکوهیه جانمایی شده است.

وی افزود: برای نمایشگاه بلندمدت ساخت داخل هم قرار شد در کنار محل نمایشگاه‌های دائمی یک زمینی مناسب جانمایی و این نمایشگاه مستقر شود؛ هم‌چنین در زمینه فعالیت مجازی برای معرفی توانایی‌های صنعت و واحدهای تولیدی هم با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان صمت برنامه‌ریزی شود.

تعیین تکلیف 18 واحد تولیدی مورد تملک بانک‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت تعیین تکلیف واحدهای تولیدی مورد تملیک بانک‌های عامل گفت: در این زمینه ورود کردیم و تاکنون 18 واحد مورد تملک تعیین تکلیف شد و قرار شد 17 واحد دیگر هم برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد که اگر فعالیتی ندارند تکلیف آن‌ها مشخص شود..

غضنفری با بیان اینکه در این زمینه ما به دو روش وارد شده‌ایم، ابراز کرد: اگر مدیر قبلی این واحد تولیدی اهلیت داشت بانک‌ها به دنبال اقاله می‌روند در غیر این صورت اگر اهلیت نداشت بانک‌ها به دنبال سازو کار مزایده رفته و این واحد تولیدی به سرمایه‌گذار دیگری تحویل داده می‌شود، طبق تأکید قوه قضاییه نباید هیچ واحد تولیدی بدون تکلیف وجود داشته باشد و همه در مسیر رونق تولید وارد عمل شوند.

وی از دیگر مصوبات این ستاد را مصوباتی دانست که باید در بعد ملی پیگیری شود و در این زمینه گفت: از دیگر مصوبات این ستاد در ارتباط با مصوبات ملی و پیشنهادی به مرکز است که از استان ارسال و نظرات جمع‌آوری و ابلاغ خواهند شد.

به گفته وی، در ارتباط بابا بحث مالیاتی و تأمین اجتماعی هم مصوباتی داشتیم که به کمیته‌های تخصصی ارجاع داده‌شده و در این زمینه در خصوص واحدهای تولیدی و تأمین اجتماعی آن‌ها و هم‌چنین رفع بدهی وارد عمل شویم که تاکنون هم 80 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت‌شده است.

رتبه هفتمی استان در زمینه تعداد پرونده‌های معرفی به بانک‌های عامل

دبیر کمیسیون بانک‌های عامل استان قم هم در ادامه جلسه با بیان اینکه تاکنون 26 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شدند اظهار داشت: از این 26 واحد 15 واحد صنعتی تسهیلات رونق تولید به مبلغ 73 میلیارد تومان پرداخت‌شده است و در مجموع برای 26 واحد 217 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص بافته است.

به گفته هاشمی نژاد، ازنظر تعداد پرونده رتبه هفتم و ازنظر مبلغ رتبه ششم هستیم در بخش کشاورزی 9 پرونده پرداختی در بانک‌های عامل به مبلغ 11 میلیارد تومان ثبت‌شده که در این زمینه رتبه نهم و یک پرونده در بخش گردشگری در سامانه ثبت شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار