افتتاح ۷۴۰ میلیارد تومان پروژه شهری در قم
قراردادهایی که با پیمانکاران داشته‌ایم دچار افزایش قیمت شده و با چنگ و دندان سعی می‌کنیم کاری کنیم تا پروژه‌ها تعطیل نشود. امسال در سه نوبت افتتاح پروژه ها داشتیم که در مجموع بیش از 740 میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است.
کد خبر: ۹۰۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹ 23 September 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، در مراسم آغاز عملیات اجرایی و افتتاح هفت پروژه بزرگ شهری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به عملکرد شهرداری قم از ابتدای امسال اظهار داشت: این سومین مراسم از افتتاح پروژه‌ها در سال جاری است.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت امسال 500 میلیارد تومان پروژه و در ایام هفته دولت 110 میلیارد تومان پروژه در اختیار مردم قم قرار گرفت افزود: در هفته دفاع مقدس نیز 130 میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه این روند خدمت‌رسانی به تأسی از درس‌هایی بوده که از هفته دفاع مقدس آموخته‌ایم افزود: مدیریت جهادی مدیریتی است که در زمان نتوانستن بتواند کاری انجام دهد.

وی شرایط کشور از نظر اجرای پروژه‌های عمرانی را سخت توصیف کرد و گفت: تغییر و تحولاتی که در قیمت‌ها رخ‌داده، پیشبرد پروژه‌های عمرانی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. 

سقائیان نژاد ادامه داد: قراردادهایی که با پیمانکاران داشته‌ایم دچار افزایش قیمت شده و با چنگ و دندان سعی می‌کنیم کاری کنیم تا پروژه‌ها تعطیل نشود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری در مجموع 899 پروژه در شهر قم به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: این پروژه‌ها ابعاد مختلفی از زندگی مردم از فرهنگ و نشاط شهری گرفته تا مسائل ترافیکی و غیره را در برمی‌گیرند.

شهردار قم همچنین به افتتاح باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهرداری قم 25 میلیارد تومان در باغ‌موزه دفاع مقدس هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه زمین این پروژه را هم شهرداری در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار داده اضافه کرد: هفته گذشته دو میلیارد تومان کمک برای پیشبرد بهتر پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تصویب شورا رسید و در آینده هم اگر مشکلی ایجاد شود باز هم کمک خواهیم کرد.

وی با تأکید بر افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس گفت: این پروژه محیط اطراف موزه را بسیار متحول کرده و فضا را برای حضور مردم و احیای فرهنگ ایثار و شهادت هموار می‌کند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه درس‌هایی که از هفته دفاع مقدس به‌جامانده برای ما یک سرمایه ارزشمند است اظهار داشت: خاطره شهدا درس‌های بسیار مهمی برای جامعه ما و نسل جوان دارد و راه برون‌رفت بسیاری از مسائل در این خاطره‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به رونمایی از دومین کتاب خاطرات شهدای شهرداری قم ادامه داد: برای هر چهار شهیدی که از شهرداری قم به این شهادت رسیده‌اند، کتاب خاطرات منتشر خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار