معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: طرح بازنگری و به‌روزرسانی طرح تفصیلی قم در قالب طرح جامع ساختار راهبردی تهیه‌شده و در دست اجراست.
کد خبر: ۹۰۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 22 September 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به طرح تفصیلی این شهر، اظهار داشت: قم با گذشت ده سال به طرح تفصیلی دست‌یافت، به‌طوری‌که طرح جامع قم در سال ۷۶ شروع شد و ده سال بعد در سال ۸۶ به تصویب رسید و در سال ۸۸ ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: طرح جامع در قالب ساختار راهبردی به تصویب رسید و طرح تفصیلی از سال ۸۸ به‌محض ابلاغ، روند اجرای آن آغاز شد.

جانقربان تصریح کرد: در سال ۹۲ دو بخش طرح تفصیلی پهنه‌بندی و شبکه ابلاغ شد و در دستور کار شهرداری قرار گرفت و ضوابط و کاربری‎ها نیز به‌صورت بخش بخش و منطقه‌ای در طول ۶ سال قبل از طریق کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و استانداری پیگیری شد.

وی بیان کرد: امروز کل طرح تفصیلی شهر قم و ضوابط و نقشه یکپارچه آن به تصویب رسیده است و در نیمه دوم سال ۹۸ به شهرداری ارائه شد و در واقع شهر قم دارای طرح جامع و هم طرح تفصیلی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از ده سال از طرح جامع گذشته است مکاتبه‌ای با اداره کل راه و شهرسازی انجام داده‌ایم تا آن را بازنگری کنیم چراکه طرح جامع باید هر ده تا ۱۵ سال موردبازنگری قرار بگیرد و این موضوع در دستور کار راه و شهرسازی است.

جانقربان خاطرنشان کرد: طرح بازنگری و به‌روزرسانی طرح تفصیلی قم در قالب طرح جامع ساختار راهبردی تهیه‌شده و در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه هر طرحی اشکالاتی دارد گفت: این طرح تفصیلی نیز دارای اشکالات زیادی از جمله در پهنه‌بندی و شبکه معابر و ضوابط دارد که در کمیسیون ماده پنج در دست بررسی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: وقتی اشکالات را به کمیسیون ماده پنج می‌برند، از طریق شورای شهرسازی مشکل را تا جایی که شود حل می‌کنیم، به‌طورکلی پس‌ازآنکه طرح تفصیلی تصویب می‌شود، طرح‌های موضعی باید برای محدوده و حریم تعیین شود.

جانقربان اظهار داشت: طرح‌های موضعی برای بافت تاریخی و فرسوده تعریف‌شده و پنج سال قبل در حدود هشت طرح و تهیه‌کرده‌ایم که در ذیل طرح تفصیلی قرار دارند و دراین‌باره ۳۰۰ هکتار طرح موضعی تهیه‌شده است که به‌صورت نقطه‌ای هستند که طرح‌های سوم خرداد و امام‌زاده ابراهیم و باغ پنبه و دروازه ری از آن جمله است.

وی عنوان کرد: برای مناطق و محلاتی که مشکلات یا خصوصیات ویژه دارند طرح موضعی تدوین می‌کنیم تا بتوانیم در آنجا کیفیت‌بخشی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار