مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری قم از کاهش حجم مسافران برون شهری و کاهش ورود مسافران خارجی به قم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸ 22 September 2020

به گزارش تابناک قم، رضا پوریافر،مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم بازگشت روال زندگی به قبل از کرونا را نیازمند زمان زیادی دانست و اظهار کرد: اگر ویروس کرونا همین امروز هم از بین برود مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا زندگی مردم و عملکرد و برنامه‌های نهاد‌ها و سازمان‌ها به روال عادی قبل از کرونا برگردد.

وی نرخ جابه‌جایی مسافران خارجی به ایران را قبل از کرونا مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل تبدیل دلار و دینار به ریال و همچنین به‌صرفه بودن هزینه درمان، خرید، گردشگری، زیارتی و تفریحی برای مسافران عراقی و پاکستانی، در سال ۹۴ حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، سال ۹۵ حدود یک‌میلیون و ۹۷۰ هزار نفر، سال ۹۶ یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، سال ۹۷ یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر و در سال ۹۸ دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جابه‌جایی مسافر داشتیم.

پوریافر روند حمل‌ونقل عمومی در کشور را به دلیل افزایش خودرو‌های شخصی و شیوع ویروس کرونا نزولی دانست و ابراز کرد: در کل کشور حمل‌ونقل عمومی برای سفر‌های برون شهری آمار نزولی داشته که البته در زمینه حمل و نقل ریلی به علت محدود بودن ظرفیت، اتفاق دیگری رخ داده است.

وی عمده درآمد سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم را در دو بخش ۵ درصد بهای بلیت و اجاره غرفه‌های حمل‌ونقل و خدمات عنوان کرد و گفت: درآمد سازمان ارتباط مستقیمی با تعداد مسافران داشته و هرچه این تعداد بالاتر باشد ۵ درصد را محاسبه و دریافت می‌کنیم، از طرفی هم با اجاره غرفه‌ها می‌توانیم درآمد کسب کند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم انصراف متقاضیان اجاره غرفه‌ها را یکی دیگر از چالش‌های سازمان خواند و افزود: غرفه تنقلات، رستوران و غذای فوری به دلیل نداشتن فروش و به‌تبع آن ناتوانایی پرداخت اجاره غرفه برای آن درخواست انصراف داده است که این امر خطر بسیار بزرگی برای تمامی بخش‌های اقتصادی به‌ویژه حمل‌ونقل محسوب می‌شود.

پوریافر با ابراز رضایت از افزایش مسافر در سال ۹۸ تأکید کرد: جابه‌جایی مسافر در سال ۹۸ نسبت به ۱۰ سال گذشته روند صعودی داشت، به‌طوری‌که پارسال برای بودجه سازمان درخواست متمم دادیم و بودجه از پنج میلیارد تومان با حدود یک میلیارد تومان افزایش به ۶ میلیارد تومان رسید که باوجود کاهش شدید مسافر در اسفندماه ۹۸ خوشبختانه ۹۷ درصد از بودجه محقق شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار