رئیس دانشگاه حضرت معصومه در تبیین اهمیت وجود دانشگاه تک جنسیتی در استان قم عنوان کرد: در استان قم ارزش های خانواده ها متفاوت است و برخی از خانواده مایل هستند دخترشان صرفا در دانشگاه تک جنسیتی به ادامه تحصیل بپردازند و دانشگاه حضرت معصومه امکان مناسبی برای احترام به ارزش و انتخاب برخی افراد است.
کد خبر: ۹۰۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳ 22 September 2020

به گزارش تابناک قم، دکتر ابراهیم عبدی پور در جمع خبرنگاران، در خصوص فعالیت های این دانشگاه در زمینه مهارت افزایی دانشجویان دختر عنوان کرد: این دانشگاه تک جنسیتی که در سال 86تاسیس شد، الگوی مناسبی برای سایر استان ها است.

وی با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه در راستای دستیابی به دانشگاهی جامع، موفق نبوده است، بیان کرد: در حال حاضر صرفا 10 رشته در مقطع کارشناسی و 8رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه با اشاره به تصمیم وزارت علوم در خصوص جامع بودن این دانشگاه، افزود: با توجه به دانشگاه های تخصص گرای موجود در استان، امید می رود این دانشگاه به عنوان دانشگاهی جامع به ایفای نقش علمی بپردازد.

عبدی پور در خصوص رشته های جدید تحصیلی این دانشگاه گفت: سعی بر آن است که با هدف افزایش توانمندی زنان و استحکام و اقتصاد خانواده، رشته های جدیدی در دانشگاه حضرت معصومه ایجاد شود.

وی در خصوص آمار دقیق دانشجویان تصریح کرد: تعداد دانشجویان این دانشگاه هزار و 600نفر است که 20درصد از این عدد را دانشجویان شبانه تشکیل می دهند.

عبدی پور در خصوص زیرساخت های مختلف این دانشگاه گفت: در 10سال اخیر پروژه های مختلفی در راستای ایجاد زیر ساخت های لازم برای ساخت دانشکده های این دانشگاه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه با اشاره به وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه عنوان کرد: طبق آمار و اطلاعات موجود تقریبا 60درصد دختران فارغ التحصیل این دانشگاه استخدام دستگاه های دولتی و خصوصی هستند.

وی در تبیین اهمیت وجود دانشگاه تک جنسیتی در استان عنوان کرد: در استان قم ارزش های خانواده ها متفاوت است و برخی از خانواده مایل هستند دخترشان صرفا در دانشگاه تک جنسیتی به ادامه تحصیل بپردازند و دانشگاه حضرت معصومه امکان مناسبی برای احترام به ارزش و انتخاب برخی افراد است.

عبدی پور در انتها در خصوص فعالیت های این دانشگاه در راستای مهارت افزایی دختران بیان داشت: جدای از مهارت های علمی و تخصصی، دختران این دانشگاه تحت تعلیم سایر مهارت های عمومی و زندگی و سایر مهارت های علمی قرار می گیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار